Hoppa till innehåll

Franchi affinity


Hellhunter

Recommended Posts

2 minutes ago Aeae sa:

En 425 waterfowl. Ligger på Blocket. Och jag vet att jag kommer byta ner mig så det behöver ni inte kommentera 🙃 

Kikade på den i morse. Man byter till det man vill ha. Upp eller ner är i köparens ögon. 

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

On 3/3/2023 at 3:45 PM, Aeae said:

Ingen som har något vettigt att säga om affinity? 🙂

Eller ska jag kolla på någon annat? Försöker sälja min browning bock och hade inte tänkt lägga ut så mycket mer än jag får för den. Max 15k

Kjells Vapen tar 13900 kr för en Benelli M2 om du inte vill ha en kopia som Affinity... Jag har Euro-varianten. Jag saknar absolut inte kolven från de dyrare Comfort-modellerna men har bytt bakkappa.

Men jag vet inget om hagelvapen så jag kanske skulle hålla klaffen.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Ansökan inskickad på en affinity 🙂

Detta blir mitt 5e vapen har 3 hagelgevär sen tidigare så skickade med en motivation som handläggaren godtog (har ingen automat sen tidigare) men jag måste tydligen även motivera varför jag behöver ha kvar mina andra 3 hagelgevär. Har ni varit med om att behöva motivera varför man behöver ha kvar vapen som man redan har licens på?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag använder alla så skickade in motivering varför jag behöver ha dom kvar, får se vad dom säger. Skulle det skita sig så har jag lyxen  att ha en fru med jägarexamen men som inte jagar så jag kan ha några vapen på henne

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 5 months later...
På 2023-03-16 at 19:07 Aeae sa:

Ansökan inskickad på en affinity 🙂

Detta blir mitt 5e vapen har 3 hagelgevär sen tidigare så skickade med en motivation som handläggaren godtog (har ingen automat sen tidigare) men jag måste tydligen även motivera varför jag behöver ha kvar mina andra 3 hagelgevär. Har ni varit med om att behöva motivera varför man behöver ha kvar vapen som man redan har licens på?

Haha ett tag sen man var här inne och skrev.

Affinityn har funkat bra och har varit med på varje hageljakt och har funkat bra.

Har skjutit alla möjliga laddningar med den och de ända som kan strula ibland är 24 grams laddningar, som är känt sen tidigare bland vissa halvautomater. Men till praktisk jakt så duger den helt prima för mig!

Hoppas du vart nöjd med affinityn!

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Jag är väldigt nöjd! Sköt en trippel på gåsjakten, det har jag aldrig lyckats med bocken 😉 den har även strulat för mig med 24g kanske 1-2 av hundra skott, det kan jag leva med. Gillar halvautomat mer och mer funderar även på att byta ut min kaliber 20 bock till en lätt halvauto till skogsfågeljakten. Men det är ju skönt att kunna bryta bössan så får fundera på det ett tag... men går ju ändå med bössan hopslagen 95% av tiden så kanske inte blir ett problem. Någon som jagar skogsfågel med halvauto? Hur tycker ni det funkar?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

12 hours ago Aeae sa:

Jag är väldigt nöjd! Sköt en trippel på gåsjakten, det har jag aldrig lyckats med bocken 😉 den har även strulat för mig med 24g kanske 1-2 av hundra skott, det kan jag leva med. Gillar halvautomat mer och mer funderar även på att byta ut min kaliber 20 bock till en lätt halvauto till skogsfågeljakten. Men det är ju skönt att kunna bryta bössan så får fundera på det ett tag... men går ju ändå med bössan hopslagen 95% av tiden så kanske inte blir ett problem. Någon som jagar skogsfågel med halvauto? Hur tycker ni det funkar?

Men din automat är väl hyggligt lätt? 

Tror inte du tjänar så många hekto på att byta till en lättare automat. Den kan dessutom bli mer svårskjuten. Sen finns en stor fördel att ha något vapen som går att bryta om du skulle hamna i ngt sammanhang där brytvapen är att föredra. 

Sen kan det ev vara så att nu med antågande blyförbud så kan kal 20 bli rätt svårsåld eller tja att du får dåligt betalat för den.. 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Spar nog 600g om man köper en benelli beccaccia 20 men det är nog vettigast att ha kvar bocken. Oftast hinner man ju inte ens avlossa 1 skott innan fågeln är bakom ett träd så tjänar nog inte så mycket på en automat på den jaktformen. Men nästa skogsfågeljakt får affinityn följa med så får jag se vad jag tycker

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.
×
×
  • Skapa ny...