Hoppa till innehåll

GTG - Gun to go.


Mad Mike

Recommended Posts

Känner du igen dom här jocke?

Du och jag bytte kulor vid något tillfälle då jag hade på känn att dessa kommer till användning en vacker dag....den dagen är idag?

/Mike

20180505_180049.jpg

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

26 minutes ago Joacim sa:

Nu får du snart ta och ge dig, du har precis triggat igång min Ruger-tarm så jag har kollat av både Torsbo och fritid och vildmarkslivs lager på Rugervapen - tror dock jag lyckats hejda mig. Tur som fan att jag skjuter såpass bra med Tikkan - annars hade den nog fått sig ett respass sedan länge ?

Känns som du går lite i cirklar Joacim ?? Min Ruger blir kvar. Skjuter grymt bra för att vara ett jänkejärn i jaktstuk ?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

21 minutes ago Mad Mike sa:

Känner du igen dom här jocke?

Du och jag bytte kulor vid något tillfälle då jag hade på känn att dessa kommer till användning en vacker dag....den dagen är idag?

/Mike

20180505_180049.jpg

Känner inte igen dom sådär på rak arm men det stämmer säkert, ser ut som vettig "meducin" i en helstockad 30-06:a av klassiskt snitt ?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

23 minutes ago Dr Krall sa:

Känns som du går lite i cirklar Joacim ?? Min Ruger blir kvar. Skjuter grymt bra för att vara ett jänkejärn i jaktstuk ?

"Round it goes" ?

  • Haha 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ruger 77 är jäkligt fina bössor. Visst kan originaltrycket vara lite si sådär, och visst kan mekanismen vara lite rå i början, men mer gedigen och driftsäker bössa får man leta efter.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

25 minutes ago Hipshot sa:

Det är bara så kul att se hur dina preferenser förändrar sig över tid.. :thumbsup:

Åk ut och skjut nån trut med dig?

/Mike

  • Haha 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hepp...50 objektiv var för stort, tar i siktesbasen så nu börjar jakten på en ny glugg med 42 objektiv. 

Ingen som behöver en Minox 2-10x50?

/Mike

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

38 minutes ago Mad Mike sa:

Hepp...50 objektiv var för stort, tar i siktesbasen så nu börjar jakten på en ny glugg med 42 objektiv. 

Ingen som behöver en Minox 2-10x50?

/Mike

Minox zx 2-10x45 är ett tips

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

50 minutes ago Buck sa:

Minox zx 2-10x45 är ett tips

Den eller en Steiner Nighthunter 1.6-8x42 blir det nog om inget bra beggat dyker upp.

/Mike

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

58 minutes ago Mad Mike sa:

Den eller en Steiner Nighthunter 1.6-8x42 blir det nog om inget bra beggat dyker upp.

/Mike

Rätt fett okular på 2-10x45 (och 50:an såklart) - kanske risk att det korta dvärghandtaget på Rugern slår i, eller åtminstone hudflänger tumme eller annat finger.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

På min M77II har jag en Meopta R2 1,7-10×42 i Leupolds dedikerade Rugerringar. Ger ett alldeles lagom lågt montage med ca 3 mm mellan okular och pipa på tajtaste stället, och slutstyckshandtaget går fritt från okularet (som är ganska fett på R2orna) med 3-4 mm. Skulle inte gå att ha lägre. Eleganta ringar tycker jag också, och det skadar ju inte ??

20180506_133844.jpg

20180506_133649(0).jpg

  • Like 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

16 minutes ago exabit sa:

Rätt fett okular på 2-10x45 (och 50:an såklart) - kanske risk att det korta dvärghandtaget på Rugern slår i, eller åtminstone hudflänger tumme eller annat finger.

Jag är rädd att du har en poäng här.

Kommer få möjlighet att provmontera en Steiner 1,6-8x42 till helgen som kommer, annars har jag börjat kolla på Leupold VXR 3-9x40 eller 2-7x33, vinner ett par hekto i vikt på dessa gentemot övriga kikare samt att denna bössan aldrig kommer bli förstahandsvalet för vakjakt, har andra riggar för det.

/Mike

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

VX-R gillade inte jag optiskt. Har haft 3 st (1,25-4×20, 2-7×33, 4-12×50). Max VX-2 klass på optiken som jag bedömde. Ganska snäva synfält och distortion i kanten av siktbilden. De är prisvärd om man får de för ca 4000 kr max, inte mer.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.
×
×
  • Skapa ny...