Hoppa till innehåll

Renodlad klass två?


robban.jagaren

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Heymen har nu blivit plastbäddad samt provskjuten. Men precisionen är fortfarande kass. Vi hade en diskussion om pipkapning för att se om det blev bättre. Jag avböjde förslaget då jag vill ha maxlängden på pipan, då 6,5x55 behöver varje cm den kan få för maxhastigheten. Samt att jag ser det som en lösning som kan ge 50-500 smällar till innan jag är tillbaka till där vi befinner oss nu. Min teori är att pipan efter alla försök och åtgärder är helt slut. Då är frågan om man ska skruva i en ny pipa eller om man ska ta en annan bössa.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Bössan gick i retur. Då var man tillbaka på ruta ett igen. Antingen fortsätter jag att jaga med min 300Wm vilket är lite övervåld på rådjur och gäss eller får jag leta upp något annat. Synd då jag tyckte om Heymen.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Varför inte sätta i en ny pipa då? Om du gillar bössan blir det ändå billigare att pipa om den än att köpa en ny. OPF i Sågmyra!

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

11 hours ago josc72 sa:

Varför inte sätta i en ny pipa då? Om du gillar bössan blir det ändå billigare att pipa om den än att köpa en ny. OPF i Sågmyra!

Smeden tyckte inte det var prisvärt.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

28 minutes ago robban.jagaren sa:

Smeden tyckte inte det var prisvärt.

Är det inte du som ska avgöra det? Trivs du med bössan i övrigt så skulle ett pipbyte absolut vara prisvärt.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

39 minutes ago Fredde_piteå sa:

Är det inte du som ska avgöra det? Trivs du med bössan i övrigt så skulle ett pipbyte absolut vara prisvärt.

Jag tyckte inte det var värt pengarna heller.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

6 hours ago robban.jagaren sa:

6,5an jag visade för dig i somras hävde jag köpet på. Den sköt skitkasst. 

 

Ok! Tur att du lyckades med det!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

4 hours ago lsjonsson sa:

 

Ok! Tur att du lyckades med det!

I Sverige har vi tre års reklamationsrätt. Den rätten kan man alltid hävda även om garantin har slutat gälla. Allt för få använder sig dock av den.

 

https://www.hallakonsument.se/klaga-angra-eller-anmala/dina-rattigheter-som-konsument/reklamera-fel-pa-vara-eller-tjanst/

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hittade en annan Heym SR20 i 6,5x55, enligt butikens hemsida skall den vara i vettigt skick. Piplängden var dock i kortaste laget. Ska åka och kika på den iaf.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Var förbi Berggrens i Alvesta och fyndade en Heym SR20N i kanonskick. Bössan är gjord i Aug 1986, den kan inte ha varit många ggr i skogen då den var otroligt fin.

 

Så nu letar jag efter laddrecept till Barnes TTSX 100gr, Nosler Partition 100gr med Norma 203B.

Någon som har något laddrecept?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.
×
×
  • Skapa ny...