Hoppa till innehåll

Kennlar För Västsibirisklaika??


Guest Kulla

Recommended Posts

Ska skaffa mig Västsibirisk Laika i år och funderar nu på vart man kan hitta några passande Kennlar för uppfödding som är på gång??

Tacksam för allt=)

Jag jagar i två stycken olika jaktlag och i det ena har vi ungefär 1000hektar och där jagas nu både älg och gris, i det andra jaktlaget har vi runt 1200hektar och där finns ännu bara älg att till gå på  löshunds jakten:D Så nu lutar det alltså åt VästLaika, känns som en bra hund som är en riktig maskin som orkar hur länge som helst=)

Eller finns det andra förslag på hundar??

//Kulla

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hej!

Västlaikan är en ganska liten ras i sverige än. Skulle nog kolla i vårat granland Norge, där är västlaikan något större.

Uppfödare och meriterade hundar hittar du på www.svenska-laikaklubben.com .

Varför inte en östlaika? Är en hel del riktigt bra parningar just nu.

Mvh Kolja

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

OKej!!

Jag får väl höra med Avelsrådet om Östlaika, för villl ju ha en hund som har föräldarar som har skällt gris också, tror itne att det finnns några i norge;) hehe!

Tack

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hej!

Roligt att du är intresserad av rätt ras. Mitt råd är att ta kontakt med Daniel Cedering avelsråd för västlaikorna.cedering@gmail.com

Finns inte så många kennlar igång bland västlaikorna, men de som finns hittar du på laikaklubbens sida.

Lycka till! Skicka gärna ett pm om det är något du undrar över.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

skaffa dig en karelare :P

läste en fråga i en jakttidning (tror det var allt om jakt & vapen) för inte så länge sen då någon från laikaklubben svara att öst och väst var så pass jämna att det inte spela någon större roll vad man valde för ras

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ring valpförmedlingen för västsibirisk laika, det finns en kull uppe nu för väst och lite fler för öst om du inte nu bestämt vill ha en västlaika, men kolla länken i tidigare inlägg, valpförmedlingen kan veta om fler kullar som inte kommit upp än.

Daniel Cedering

Lilla Edet 8

956 91 Överkalix

Tel: 0926-77507

Mobil: 070-6773486

cedering@gmail.com

Hälsningar Per

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...