Hoppa till innehåll

Blaser R8 Success Match - aaaah....!


exabit

Recommended Posts

Snyggt att de stal min bild och lagt ut...

”Kolvkam Sverige” har absolut inte haft nåt med den bössan att göra heller.

Siktet behöll jag när jag sålde den...

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

1 hour ago exabit sa:

Snyggt att de stal min bild och lagt ut...

”Kolvkam Sverige” har absolut inte haft nåt med den bössan att göra heller.

Siktet behöll jag när jag sålde den...

Det är ju en fin bild! :D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

7 hours ago Dansken sa:

För Blas(er)femi?

Bedrägeri. Stöld av upphovsrättsskyddat material.

Annonsen är borta nu :yes:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Upphovsrätt?
Jag kan inte se hur det kan spela någon roll på en bössa man har sålt.
Inget custombygge- utan en standard som vem som helst kan köpa.
Det är som en kull Hamilton stövar valpar: För mig ser dom likadana ut allihopa ?

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

14 minutes ago exabit sa:

BILDEN tillhör mig.

Hyr en advokat och driv det civilrättsligt. Jag betvivlar att det kommer att ge någon form av ersättning.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 3 years later...
35 minutes ago hs_merkel sa:

.

Såg nog vad du skrev din lilla mobbare :tongue: 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

1 minute ago exabit sa:

Såg nog vad du skrev din lilla mobbare :tongue: 

Tänkte jag skulle vara snäll. Fundera på om det var den bössan jag tittade på???

  • Thanks 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Vet inte hur det funkar längre. Förr, när bilder trycktes och gavs ut i olika stora upplagor, kunde man ganska lätt utifrån bildstorlek, upplaga och exponering räkna ut vilken ersättning ägaren av bilden skulle ha. Då fanns bilden på ett negativ eller positiv hemma hos fotografen. Nu med alla digitala bilder är ursprung ibland lite svårare. Men om ett företag "snott" din bild kan du rätt säkert få ersättning för den.

https://www.kamerabild.se/fotoskolor/vi-f-rklarar/allt-om-upphovsr-tt-30-fr-gor-och-svar

 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

6 hours ago josc72 sa:

Vet inte hur det funkar längre. Förr, när bilder trycktes och gavs ut i olika stora upplagor, kunde man ganska lätt utifrån bildstorlek, upplaga och exponering räkna ut vilken ersättning ägaren av bilden skulle ha. Då fanns bilden på ett negativ eller positiv hemma hos fotografen. Nu med alla digitala bilder är ursprung ibland lite svårare. Men om ett företag "snott" din bild kan du rätt säkert få ersättning för den.

https://www.kamerabild.se/fotoskolor/vi-f-rklarar/allt-om-upphovsr-tt-30-fr-gor-och-svar

 

Du behöver nog läsa vad jag skrev ;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

På 2023-05-20 at 16:39 exabit sa:

Du behöver nog läsa vad jag skrev ;)

Jo, jag läste det och tänkte faktiskt att du skulle kunna begära ersättning för din bild, förutsatt att du vet vem som stulit den och hur den har använts. Det finns ju faktiskt rätt tydliga riktlinjer för det om du skulle vilja försöka. Kan ju bli en slant och det behöver du säkert så du har råd att köpa lite ammunition till en så dyr bössa.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

9 hours ago josc72 sa:

Jo, jag läste det och tänkte faktiskt att du skulle kunna begära ersättning för din bild, förutsatt att du vet vem som stulit den och hur den har använts. Det finns ju faktiskt rätt tydliga riktlinjer för det om du skulle vilja försöka. Kan ju bli en slant och det behöver du säkert så du har råd att köpa lite ammunition till en så dyr bössa.

Citerar mig själv från tre år sedan:

"Självklart kommer jag inte driva detta utan det viktiga var att få stopp på den falska annonsen."

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag har åtminstone hotat att driva ett ärende 😎

Ett mkt känt företag i jaktbranchen tyckte det var fint att gestalta sin försäljning av hagelplugg via mina bilder som man snott från en blogg jag skrev för 15 år sedan. Upptäckte det och mailade chefen, bevisade min utsago, och kunde därefter kvittera ut en kartong (250 puppor) Eley Bismuth 😎 
Det var skämskudde delux för det anrika företaget och någon nyanställd rookie fick sina fiskar varma antar jag 😂

I detta fallet är det lönlöst att driva tror jag, personen bakom annonsen har inget ärligt uppsåt någonstans. Polis lär lägga ned bedrägeriförsöket och upphovsrätten är väl civilrättslig? 

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...