Hoppa till innehåll

ITAB m. fl. konkat. 6. st butiker stängda


lsjonsson

Recommended Posts

Läste de där. Tragiskt för all drabbad personal! Gick inpå gamla www.racerback.se bara på kul för där togs ju allt över av Intropris. Den sidan är ju bara ett skämt nu där dom ska hetas guida jägare till bra/rätt utrustning men det finns typ ingenting....?

  • Sad 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Racerback blev uppköpta av jaktaffärren i Ronneby som hade gått ihop med intropris från Vimmerby. Som köpte upp huntyardberras och som gick ihop med ITAB osv.. från storhetsvansinne till konkurs mao!

Rickard som startade Racerback och höll kvar i sidan ett tag efter de vart uppköpt driver ju swevest nu. 

https://www.swevest.se/

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

5 hours ago HuggyBear sa:

Läste de där. Tragiskt för all drabbad personal! Gick inpå gamla www.racerback.se bara på kul för där togs ju allt över av Intropris. Den sidan är ju bara ett skämt nu där dom ska hetas guida jägare till bra/rätt utrustning men det finns typ ingenting....?

Ja visst är det det! Tråkigt för dom har ju haft bra kläder och slitstarka saker också. Canadabyxorna är riktigt sköna på hösten. :thumbsup:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

3 hours ago Galne sa:

Racerback blev uppköpta av jaktaffärren i Ronneby som hade gått ihop med intropris från Vimmerby. Som köpte upp huntyardberras och som gick ihop med ITAB osv.. från storhetsvansinne till konkurs mao!

Rickard som startade Racerback och höll kvar i sidan ett tag efter de vart uppköpt driver ju swevest nu. 

https://www.swevest.se/

Jag har läst o hört en del om det här men inte allt tydligen för det var lite nytt en del som du skrev.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

14 minutes ago Hipshot sa:

Mmmm.. 

Itab kommer inte försvinna, tror det är någon omkonstruktion på gång.. 

 

Vart det inte moderföretaget intro pris eller nått som vart under rekonstruktion?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag ska ärligt säga att jag inte hängt med i svängarna.. tror Intropris kan ha upphört men jag är osäker. Regal sportfiske finns även, oklart om de är fimpade helt eller ska återuppstå...

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

18 hours ago Hipshot sa:

Mmmm.. 

Itab kommer inte försvinna, tror det är någon omkonstruktion på gång.. 

 

Synd för jag tycker Jonsson kan vara utan de där kanadabyxorna och frysa i höst/vinter??.

  • Haha 1
  • Sad 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

45 minutes ago faxe sa:

Synd för jag tycker Jonsson kan vara utan de där kanadabyxorna och frysa i höst/vinter??.

Hm! Vad menar du med det NOLLÅTTA???:devil:

  • Haha 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

23 hours ago faxe sa:

Synd för jag tycker Jonsson kan vara utan de där kanadabyxorna och frysa i höst/vinter??.

Riskfritt.. han lär ha rätt stort lager i skåpen ifall att.. 

  • Haha 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

9 hours ago Hipshot sa:

Riskfritt.. han lär ha rätt stort lager i skåpen ifall att.. 

Jag har 2 par!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
  • 8 months later...

Tjenare Boys and girls.. Här kan du få sanningen på vad som hände..
Racerback såldes av ägaren precis innan en konkurs var på väg. Rickard fick 10% ägande av hela Intropris-kedjan som betalning, alltså INGA pengar, men även en tjänst som VD i ett av bolagen inom koncernen som vid detta tillfälle bestod av flera andra ekonomiska "sorgebarn", Intropris, 3 butiker och webshop, Huntyard & Berras, 3 butiker plus 3 webshoppar samt Jaktlust. Efter en tid gick ytterligare fadäser ihop, denna gång Itab och Active Outfit. 
Största ägarna vid detta tillfälle är ett par investmentbolag, Marcus Andersson (Han som enligt mig ligger ensam bakom den kommande konkursen) Rickard Lundberg mfl. Tror det var ca 300 aktieägare på slutet.
Marcus la nog 300-400 000kr på olika konsulter som misslyckades totalt, istället för att lyssna på de som arbetat med detta de senaste 15-20 åren.
Bristen på kapital var nummer ett, men även ledningen som saknade all kompetens men även insikt och kunskap i hur företagen skulle drivas, det var mer fokus på personalkläder och mobilförbud än att få till försäljning. Ta tex Ronneby butiken, när utförsäljningen pågick stängde en vi kan kalla för "MG" butiken bara för att det var stökigt på lagret, trots en helt ok försäljning...
Var aktierna nu befinner sig vet ingen, ska visst vara "flyttade" till ett bolag i Vimmerby.
Sen har vi den sista VDns agerande som enligt ett par insatta kanske lämnade en hel del att önska, speciellt ang priset på Itab till sin polare som nu driver ett nytt varumärke och säljer "Fjällräven"-inspirerade kläder.
Racerback.se och vad den sidan gör begriper nog ingen.. Som alla vet numer är det ju en felstavning av Razorback, Racerback är ett linne/ topp för kvinnor.. ?



 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...