Hoppa till innehåll

Skjutkäpps-elände


Rille-hoj

Recommended Posts

Känns bra med skjutkäpp på passet även fast den används högst vart sjätte skott. Är inne på min tredje Primos enbent. Mina grusar ju ihop! Hydrauliken lägger av. Slit och slammer. Efter ett år blir det bara förhandsvald längd där på passet. Kring 1000-lappen åt skogen. ( Fick  en garantikäpp.) Är de gjorda för soliga sydsvenska keps-och knickersvandringar efter dovhjort i ekhagar? Inte tål de regnblåsten  i Tornedalen och inte heller leran i Uppland!

Nu tar jag vägen förbi Biltema! Synpunkter på det?

  • Haha 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

52 minutes ago, Rille-hoj said:

Känns bra med skjutkäpp på passet även fast den används högst vart sjätte skott. Är inne på min tredje Primos enbent. Mina grusar ju ihop! Hydrauliken lägger av. Slit och slammer. Efter ett år blir det bara förhandsvald längd där på passet. Kring 1000-lappen åt skogen. ( Fick  en garantikäpp.) Är de gjorda för soliga sydsvenska keps-och knickersvandringar efter dovhjort i ekhagar? Inte tål de regnblåsten  i Tornedalen och inte heller leran i Uppland!

Nu tar jag vägen förbi Biltema! Synpunkter på det?

Satsa på viper flex istället, min synpunkt.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag kör Biltema efter att jag petat sönder innertaket i bilen en gång med en björkkäpp. Med rimlig skötsel och lagom milt handlag så håller käppen från Biltema flera år för mig. Priset gör att den är ett bra köp, mycket funktion för pengen.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag har enbent och tvåbent käpp från stabilotherm. Billigt och funkis. 

Annars kan du få bra tips av @Mad Mike, han ääälskar skjutkäpp. ? 

  • Haha 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

samma har hänt mig med 2 primos tripoder dom kärvar som fan köper inga mer såna fick också en på garanti

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Kloka tankar. Tror att Biltemas får räcka ett tag. Att såga till en käpp vid behov har egentligen varit framgångsrikt. Behöver inte sparas med tanke på biltaket. ?Köpeskäppen har dock boostat mig rejält på älgbanan, ja den fick mig bokstavligen på banan igen efter jättestrul med ny bössa. Kikarsiktet åt h-e, kärvande slutstycke som krävde midje-repetering av nytt skott. Självförtroendet i botten.
 

Efter div reklamationer och en Tripod vände det. Guld- och silverserier. Fem och femettor och kanske nåt slarvskott i tre eller träffbild. Och jag besöker skjutbanan högst två ggr / år. Skjuter aldrig på friska skjutbane-kutande älgar IRL. Det skickliga skyttet ( för mig) är att välja det enklast möjliga skottet.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...