Hoppa till innehåll

Whisky


3006

Recommended Posts

  • 3 weeks later...

Ikväll bestod sällskapet av Hakushu, Lagavulin, Ardbeg Corrywreckan.

Hygglig trekant :)

Skickat från min HTC One S via Tapatalk 2. Alla stavfel har jag gjort med flit.

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tycker normalt att whisky ska komma från Skottland i allmänhet och Islay i synnerhet men ska om några veckor fara till Dublin och "hjälpa" irländarna fira S:t Patricks day och kommer självklart passa på att testa deras bästa maltwhisky. Vem/vilka är bäst?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Jag har smakat en god rom i hela mitt liv, men så har jag inte smakat på många heller av just den anledningen hehe. 

 

Själv tar jag gärna med Tullamore ut i skogen. Har haft med Famous också i olika varianter. 

 

Mvh / Johannes, som började sin whiskykarriär med att dricka bushmill och liknande rent. Man ska härdas innan det fina får smakas :D

jag å andra sidan har nog bara smakat en/ett par sorters rom som inte var god (dom billigaste sorterna som knappt duger till att blanda med cola räknas inte) , men kanske är dövad från tullamoren som någon innan kallade för "tvättsprit"  :wink:

så länge man håller sig till erkännt duktiga rom tillverkare så finns det massor av gott att testa. kan starkt rekomendera Ron Zacapa riktigt bra rom ! :smile:  

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tullamore går alldeles utmärkt som spolarvätska  :tongue:  Håller med Mr. Qvarnhill att Islay är vad som gäller.  När det kommer till Rom, så är ju Ron Zacapa alldeles utmärkt, men jag lyckades faktiskt få en Zacapa-älskare att erkänna att Captain Morgan Private Stock var bättre.  :yes:

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 5 months later...

Någon som provat Hvens Whisky.

Min Fru gav mig en halvliter i födelsedagspresent  :wub:

Trevlig i smaken , den är dock inte särskilt rökig men

Mac Myran kan man blanda Irish på som jämförelse, om man inte har en flaska Tullamore i skåpet förstås :wink:

 

Rekommenderar  gärna Whiskyn , och det verkar som jag ska till distilleriet på besök relativt snart, det ingick i presenten  :wub:

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag känner ingen större skillnad på whiskysorter.. Det är mycket snobberi med i detta tyckande...

Det spelar för övrigt ingen roll:

Allt brännvin jag har drucket- brunt som klart, det har jag drucket i berusningssyfte :biggrin:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag känner ingen större skillnad på whiskysorter.. Det är mycket snobberi med i detta tyckande...

Det spelar för övrigt ingen roll:

Allt brännvin jag har drucket- brunt som klart, det har jag drucket i berusningssyfte [emoji3]

Låt mig bara hämta popcornen innan kommentarerna börjar hagla. [emoji51]

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag känner ingen större skillnad på whiskysorter.. Det är mycket snobberi med i detta tyckande...

Det spelar för övrigt ingen roll:

Allt brännvin jag har drucket- brunt som klart, det har jag drucket i berusningssyfte :biggrin:

Tråkigt för dig att du inte klarar av att känna skillnaden på kvalité och junk. Tror du går miste om något om du bara dricker för berusningens skull. Och inte minst så meningslöst att dricka alkohol överhuvudtaget, hade det vart jag hade jag hållt mig toll vatten.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Till viss del håller jag med dansken, jag känner absolut rök eller mindre rök, skarp eller len, men själva maltsmaken är svår att variera för bryggaren. Viss skillnad är det såklart men jag hade inte haft en chans i ett blindtest.

En whisky tar jag ibland, oftast i sällskap med någon entusiast med roliga sorter hemma. Men annars håller jag mig med rom till vardags. :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

:wub: Fick den här av frun när hon kom hem från London igår efter en v. semester där ihop med sin syster. :wub:

Dom häslade på systrrdottern o hennes fam.

post-144-0-87125600-1440057944_thumb.jpg

 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

:wub: Fick den här av frun när hon kom hem från London igår efter en v. semester där ihop med sin syster. :wub:

Dom häslade på systrrdottern o hennes fam.

attachicon.gifWP_20150819_17_25_40_Pro.jpg

Kom ihåg att när du öppnar korken har du en max hållbarhet på 2 timmar innan den blir förstörd!Bara att höra av dig när du öppnar så kommer jag och hjälper till att rädda whiskyn från att surna!
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Kom ihåg att när du öppnar korken har du en max hållbarhet på 2 timmar innan den blir förstörd!Bara att höra av dig när du öppnar så kommer jag och hjälper till att rädda whiskyn från att surna!

[emoji6]

Skickat från min GT-P5210 via Tapatalk

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Kom ihåg att när du öppnar korken har du en max hållbarhet på 2 timmar innan den blir förstörd!Bara att höra av dig när du öppnar så kommer jag och hjälper till att rädda whiskyn från att surna!

 

:laugh:  :laugh:  :laugh:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

hallu ^^ black welvet och famuse guse (tror de stavas så) är dem wisky sorter som jag har funnit goda iaf men lyckas baske mig inte hitta något som är mer röksmak/tjärsmak i ... så jag undrar om nån av er kan tipsa? gärna så mycke smak som möjligt :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

De du nämner är inte direkt av det smakrika slaget.

Prova en Ardbeg, med de referenserna är det inte så noga vilken. Det blir garanterat en upplevelse oavsett.

tapatalk på Xperia

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ardbeg??

Det är då ingen nybörjar Whisky om man vill testa Rökigt  :yucky:

Den lär man sig gilla genom att gå försiktigt fram.

Prova hellre en Talisker eller varför inte en Black Grouse till att börja med, sedan kan du köpa dyrare om det visar sig att du gillar det.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag får tillägga att Ardbeg är fantastiskt god som Whisky när man vant sig vid rökigheten men från början och utan vana så kan det bli  :yucky:

Och då är det ju säkert någon form av missbruk!!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

:devil:  :whistling:

Ops!

Förstörde jag en uppgillrad fälla där  :cool:

Det var inte meningen :happy:

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.
×
×
  • Skapa ny...