Hoppa till innehåll

Hur man flår, tar ur etc.


Jämta

Recommended Posts

  • 5 weeks later...

Har nu skurit ut ytter och innerfileer,skurit ner stekarna till grybitar samt malt ner bogarna,som jag här blandar med nyriven ost,peppar salt,lite ströbröd och en skvätt mjölk samt ett ägg

post-1038-1195321238_thumb.jpg

post-24-1195321238_thumb.jpg

post-24-1195321239_thumb.jpg

post-24-1195321240_thumb.jpg

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Köttbitarna plockas tillfälligt bort när man börjar med såsen som görs av stekskyn,mjöl,soja,gele och vin,viktigt att den får puttra ett tag så att mjölsmaken förvinner..obs vinet i nästan sist så det inte blir beskt

post-1038-1195322994_thumb.jpg

post-24-1195322994_thumb.jpg

post-24-1195322995_thumb.jpg

post-24-1195322996_thumb.jpg

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ser bra ut , hmm ??? du eller frun ? ;D

Sist skar jag tunna kebab skivor av en fälthare stekte på med kebabkrydda.

Serverade med köpt kebabsås och pitebröd med diverse grönsaker och gullök.

3 st 7,2or och jag mådde som en prins , alla som fått sig en hare bör prova detta.

Kanske inte så orginellt men gott som  :- (kebabhare)  ;D

Mvh..........

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Klockrent, TT  ;D

Reflektion, din hand på magen likt en havande kvinna...är du gravid?

/ 8)

Kan man tro faktist...fan ,bilden ljuger... väger dock för mycket men fan inte så mycket som det ser ut på bilden. Min fru har skrattat hela kvällen förexten,vad nu detta kan bero på ???

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Imponerande att få en gnagare att se så där smaklig ut. :P

Vad var det för rödtjut du hade på flaska?

Basilisk..85-90  spänn tror jag... Smakar så där !! vet andra viner som kostar mindre men smakar bättre........

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ser bra ut , hmm ??? du eller frun ? ;D

Sist skar jag tunna kebab skivor av en fälthare stekte på med kebabkrydda.

Serverade med köpt kebabsås och pitebröd med diverse grönsaker och gullök.

3 st 7,2or och jag mådde som en prins , alla som fått sig en hare bör prova detta.

Kanske inte så orginellt men gott som  :- (kebabhare)  ;D

Mvh..........

Här i huset är det undertecknad som står för matlagningen på helgerna,att det sedan är förbundet med att dricka vin under tiden gör ju inte saken sämre ;D Brukar för övrigt vara en rätt glad Telge när maten är klar ;D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

>Telge

Satan mannen, Basilisk till en till synes rätt "finstämd" maträtt, du måste gasa på med mkt mer smaker för att vinet skall komma till sin rätt, eller oxå tycker du inte om vinet bara för att jag tipsat om det  :'(

/  ;D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

>Telge

Satan mannen, Basilisk till en till synes rätt "finstämd" maträtt, du måste gasa på med mkt mer smaker för att vinet skall komma till sin rätt, eller oxå tycker du inte om vinet bara för att jag tipsat om det  :'(

/  ;D

Hylsan..Basilisk är helt ok,men det är väl som så att skall man njuta av ett vin och verkligen känna dess smaker kanske man strax innan inte ha druckit 2 liter av nån annat vin...

Har förövrigt stor respekt för dina tips om vin och mat..skriver Hylsan att vinet är bra så är det det... ;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Kanon till 100% till med så var det ett gott vin bra jobbat Telgetok.

Här nere i södra skåne (Trelleborg med omnejd) så ser man allt som oftast att ingen vill ha bry med en hare.

Men så kan det oxo lätt ligga ett 50 tal efter en dags jakt och då har dom väldigt brott hem

för där är ingen som dra i skiten.

Men jag tycker att det är ett underskattat matvilt som man kan göra mycket gott av.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...