Hoppa till innehåll

Pris på rådjur


BigJim

Recommended Posts

I dagen prisbild skall du ta efter riktpriset 60:- kilot. Detta till hänsyn vad arrende mm kostar.

50 sek för rådjur är mkt billig. Mer liknande riktpris på vildsvin.

Håller dina ord för verklighet men dock så tråkiga......

Arrendet igen :- I grund och botten är det dom här j-a grisarna som ställt till det !!!

Grisar verkar vara en magnet som drar till sej folk med pengar till nya marker där det gamla arrendatorerna får dra sej undan pga.för tunnt läder.....

Vildsvinskött...eller FLÄSK !!! är endast fläsk som bör betinga ett pris av ca.15-20 kr kilot !!

Allt annat är en konstruktion av nya arrendatorer som vill ha tebax sina pengar för utlaggda bensinräkningar när dom åker till affären och kärrvis hämtar gammalt bröd, som läggs på åtlar som mest äts upp av möss och fåglar.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag har alltid så länge jag har jagat taget 500 kr för vuxet djur och 400 för kid.

Men jag vet dom som tar mycket mer.

Det har blivet så och det är nästan alltid samma kunder skulla man höja så dör dom väl.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag köpte en halv kalv till en bekant och då fick jag bet. 50:-/kg (34 kg=1700 kr) för halva kalven. Sedan fick jag renskära allt och mala ner det till köttfärs som skulle bli köttfärs och stekar m. m. Erfter det så var det bara ca. 26 kg kvar och han fick då bet. 1700:- till mig för köttet + några kr för styckningen. ;D

fysatiken så dyrt för att inte ens va styckat...dom som sålde köttet måste ha fattigt med älg :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...