Publicerat December 10, 200718 yr Hej, måste bara visa upp jaktkompisens schillerstövare som fick titeln V-07 (vinnare 2007) på den största hundutställningen i Finland, Helsingfors i lördags. Bilden är dock från utställningen i Vännäs i somras där hon blev BIG-1.
Publicerat December 10, 200718 yr Trodde inte Schiller var vanligt i Finland ??? Verkar ovanligt grov för att vara en tik, dom jag har jagat med har varit betydligt smäckrare i kroppen.
Publicerat December 10, 200718 yr Trodde inte Schiller var vanligt i Finland ???Verkar ovanligt grov för att vara en tik, dom jag har jagat med har varit betydligt smäckrare i kroppen. Tänkte precis samma sak 8)
Publicerat December 10, 200718 yr Författare Nä dom är inte så riktigt vanliga i Finland, båda föräldrarna är från Sverige, tror att modern är en importtik i Finland. Hon ser lite grov ut på bilden, är nog smäckrare i verkligheten men det var enda bilden jag hittade, hon är vacker ialla fall. Kollade stamtavlan lite och fadern är Klotrollets Oliver som jag tror är ganska meriterad hund i Sverige och modern Brefjällets Sanni, vet inget om henne. Vi jagar räv med henne men har ännu inte lyckats skjuta någon, hoppas nu att snön skulle komma tillbaka och att det skulle sluta regna, är ett bedrövligt väder för tillfället.
Publicerat December 10, 200718 yr Det slog mig också att hon var grov, hon är (i alla fall på bilden) betydligt grövre än den Schiller jag jagat med. Fin och trevlig ras......(på önskelistan )