Publicerat December 10, 200718 yr Har haft Zodiac's Team apparat några år nu och är med själva radion supernöjd, men när det gäller dears headset och micar.... men allvar hur dåliga kan grejer igentligen vara, blir det dimma så packar skiten ihop, vet inte men jag har säkert köpt ett 20-tal headset dom sista åren, och nu ÄNTLIGEN hade det kommit ett "Waterproof" för 495:- My Ass....... 3 timmar senare gav den skiten oxo upp, provar den några dagar senare då den vattentäta saken har torkat, och den fungerar galant igen... typ 1,5 timme, det var ju dimma den dagen : Nä, jag rackar sällan ner totalt på en produkt utan finner ofta något som är någorluna bra med grejerna, åtminstånde priset... men när det gäller Zodiacs headset... ICKE !!! Rent skit från förpackningen hela vägen ner i soptunnan.. Sådär nu känns det fortfarande inte bättre, skall åka och köpa annan radio......
Publicerat December 10, 200718 yr Författare PS. Nu när jag tänker på det så har jag lagt ner 6-7000:- på headset tillverkade i taiwan.... Nu blev man ju ännu muntrare.... >
Publicerat December 10, 200718 yr Mats! Hur kan man köpa 20 headset innan man tröttnar och inte tror på varan längre? Det är ett problem med jaktradio som inte fungerar och man blir lika förbannad varje gång de lägger av eller inte når över en kulle, nu har det väl spottat upp sig de senaste åren ändå, men har en generation1 av zodiac 2400 eller vad den heter och den är nog tillverkad på samma ställe som dina headset ;D De tål inte fukt och har ingen räckvidd om den inte sitter på axeln högt upp (31:a) nä jag hoppas mer och mer på NMT:s nya system.
Publicerat December 10, 200718 yr Författare Mats! Hur kan man köpa 20 headset innan man tröttnar och inte tror på varan längre? Man drar ju av ett gäng i skogen bland snår och ris, så jag räknar med 4-5 som förbrukning per år, utöver det så har 99% strulat till och från vid väta, men har haft ett knippe i bilen... Iofs känner jag andra som haft samma problem med andra märken, men dessa har fn... tagit priset....
Publicerat December 10, 200718 yr Det är inte bara Zodics prylar som är skit.. Har själv en Icom och radion funkar väl bra men sändaren på hörselslingan är bara sopor. Sändaren en pytteliten sak sitter på själva sladden,man lixom trycker in en liten knapp och pratar nära i micken. Detta skit pajar ständigt > Har oxå lagt ut en smärre föremögenhet på dessa. Annars så gillar denna sladd att ständigt fasta i allt möjligt grenverk när man går som hundförare genom tätningar
Publicerat December 10, 200718 yr Var inte Albecom på väg med blåtands snäcka för något år sen, tycker att det tystnade fort om den, är det risigt och jävligt då kör jag med bara radion, inga sladdar som ska sinka en och fastna i allt. Letar fortfarande efter den optimala lösningen, provade att ha radion i ryggsäcken och så mikrofonen ut genom bärremmen ihop med snutteslangen för vatten, då åkte radion ner i ryggsäcken och fick ingen räckvidd.
Publicerat December 10, 200718 yr Författare Det finns lösningar men dom kostar attan, polarna har dom dyra aktiva hörselskydden man stoppar i örat, och dessa fungerar med hörslinga, liknande den man har till hörapparater, och till Hunter radio iaf finns denna slinga som man kompletterar med en vanlig vattentät monofon, men då kostar dom formgjutna hörselskydden 8-12.000:- plus hörslinga och monofon som säkert är 1500-2000:- till. Men i långa loppet tjänar man säkert på detta + skonar öronen....
Publicerat December 11, 200718 yr Det är inte bara Zodics prylar som är skit.. Har själv en Icom och radion funkar väl bra men sändaren på hörselslingan är bara sopor. Sändaren en pytteliten sak sitter på själva sladden,man lixom trycker in en liten knapp och pratar nära i micken. Detta skit pajar ständigt >Har oxå lagt ut en smärre föremögenhet på dessa. Annars så gillar denna sladd att ständigt fasta i allt möjligt grenverk när man går som hundförare genom tätningar Antar det är frågan om den sk kragmikrofonen? Dessa är ett skit och bör förbjudas snarast! Tror inte jag har varit med om ngn som har funkat bra. Värsta som finns är ngn som ska vara tyst och viska i en dylik, och det hörs inte ett skit!