Publicerat December 11, 200718 yr Hej, Rasmus heter jag och loggade mig precis här. Tyckte det kunde vara kul att presentera sig. Brukar mest gå in då och då för att se vad som diskuteras och känna av stämningen för olika ämnen. Jobbar som marknadsansvarig på tidningarna Jaktmarker och Fiskevatten, Fiske för Alla och Allt om Flugfiske. Bor i Saltsjö-Boo utanför Stockholm med min familj och är i grund och botten flugfiskare men tog upp jakten i och med mitt jobb. Jakten gick snabbt upp till delad förstaplats med flugfisket. Tog jägarexamen med ThomasMamre här om jag inte gissar fel. Självklart vill vi att våra tidningar ska vara svar på era böner så...hör gärna av er till mig med tips på hur vi kan göra tidningarna bättre, spännade nyheter, makalösa reportageuppslag, samarbetsförslag, nya sätt att nå ut till er läsare osv. rasmus.gustavsson@lrfmedia.lrf.se Väl mött, Rasmus
Publicerat December 11, 200718 yr Du är mycket välkommen! Okej, tack för att ni tar emot våra synpunkter, skyll er själva nu. Gillar att slänga in nån kommentar ibland på sånt jag vill ha bättre. ;D 8)
Publicerat December 11, 200718 yr Hej på dig och välkommen! En sak jag tycker att jaktmarker och fiskevatten ska göra är att få med repportaget från har/rådjursjakten i Finnbo som jag var med på fortast möjligt! Det kunde ta upp till ett år sa reportern.
Publicerat December 11, 200718 yr Hej på dig och välkommen! En sak jag tycker att jaktmarker och fiskevatten ska göra är att få med repportaget från har/rådjursjakten i Finnbo som jag var med på fortast möjligt! Det kunde ta upp till ett år sa reportern. Det gör oftast det, tidningarna sätts inte ihop månaden innan de publicerad, åtminstonde inte reportagen utan det sker långt i förväg. Oftast så följer reportagen säsongens gång så att säga så har du tex varit med på en rådjursjakt så kommer den i oktober november kommande år. Skillnaden är då nyhetsreportagen osv.. Mvh!
Publicerat December 11, 200718 yr Välkommen hit.Som ngn skrev innan skyll dig själv för här finns många åsikter o synpunkter. Skulle kanske bjuda in till jakt i Syda nej fan det kan ju inte JAG göra. ;D
Publicerat December 11, 200718 yr Jo förfan gör det nu Amakulu ;D Jag var ju med med vårt ena lakritssnöre i våras så då kan ju du förevisa dina mjölkkor ;D ;D ;D Mvh!
Publicerat December 11, 200718 yr ;D ;D... Hallå på sej Rasmus!.... JÄTTE välkommen är du!... du har så rätt så!.. de är samma Thomas Som du tog examen med!. Hoppas allt e fint me dej och familjen och att du kommer trivas här på forumet!. Må bäst så höres vi!.. ;D Mvh ThomasMamre!
Publicerat December 11, 200718 yr Välkommen till forumet ;D Det jag saknar i tidningarna är hundreportage, då inte just en individ som givetvis är en stjärna utan reportage om en specifik ras, urspung, användningsområde etc etc. //Roggman66
Publicerat December 11, 200718 yr Tack för synpunkterna. Skulle vi sluta lyssna på de som läser tidningen så går vi ingen ljus framtid till mötes. Så som sagt - bara att bomba på med era åsikter. Jag får skylla mig själv Vad gäller reportagen så kan jag bara instämma i Hipshots inlägg. Våra reportrar sliter i hela landet året om och bara i optimala fall blir det reportage. Sen plockar vi in reportagen så att de många gånger ligger i linje med säsongen vilket gör att det ofta blir året efter. Övrigt i tidningen plitar vi på in i det sista likt vilken nyhetsredaktion som helst. Kul att jag gissade rätt Thomas. Hoppas allt är bra med dig! Tyvärr tappat ditt nummer, men vi hörs. Ha det gott. Rasmus
Publicerat December 11, 200718 yr Vad gäller reportagen så kan jag bara instämma i Hipshots inlägg. Våra reportrar sliter i hela landet året om och bara i optimala fall blir det reportage. Stackars er....ni måste jobba hela tiden med bara jakt ;D
Publicerat December 11, 200718 yr välkommen hit, synpunkter finns det många,,,bli banbrytande och skriv inte så mycket om älgjakten,rådjursjakten,vildsvinsjakten,man läser sig så trött på det,står samma sak i alla tidningar,sen gillas juh allt hård granskning av produkter som vi använder från underställ till bilar,kikarsikte test som verkligen visar vilka sikten som duger och vilka man betalar 4000sek mer för namnet,...samma sak med fiske prylar, sen längre knäck är juh roligt,följa foxkiller en vecka vore nått alla skulle älska att få läsa,jaktjournalen har juh vunnit många av vi som jagar rovdjur bara för det är mycket och bra repotage om den jakten iaf för mig,,, jaja kul att det finns olika funderingar iaf
Publicerat December 13, 200718 yr Jo du Telge, det är ruskigt synd om dem ;D Träffat några stycken faktiskt och bland de roligaste var frilansaren från Norrland som kom ned för att skriva om någon andjakt där det var jaktprov för apporterande jyckar.. Efter provet så tog vi med honom ut på ett helt normalt kvällssträck på änder. Det visade sig att knäppskallen kört typ 100 mil enbart beväpnad med en kamera! Satte min ena bössa i näven på honom samt några askar plugg, han såg lite skeptisk ut när han fick tre askar eller vad det var... När jag plockade upp honom efter jakten så var det bäcksvart ute men jag såg iaf en tydlig lyster från hans ögon, han hade inte en plugg kvar och hade skjutit mer änder än vad han gjort på typ 5 år hemma! Han var på gränsen till manisk ;D Det var faktiskt sjukt kul! Mvh!
Publicerat December 20, 200718 yr Vad är det du säger karl! Jasså du smyger runt i skogarna utan att göra dig till känna Tack för en bra dag! Trist att det inte blev bättre utdelning. Ni slet på bra, jag... bara frös. ;D