Publicerat December 11, 200718 yr Jag funderade på en sak då jag var ute och skidrade i går. Stora kraftlednigsgator är ju finfina ställen att skidra på med god uppsigt osv. Men det jag undrar, tror ni att skogsfågeln undviker att sitta kring ledningarna? Det är ju ganska mycket strålning runtomkring de stora högspänningslinjerna. ps. jag minns i fjol då jag satt i bilen och fikade efter en skidtur, så kommer det em massa orrar flygandes över mig och en höna flög då in i en kraftledning och singlade död ner i snön bara 10 meter från bilen. Snacka om att jag blev paff. (jag tog reda på hönan och har tränat hunden med den)
Publicerat December 11, 200718 yr På mina marker i boden, där har jag massor med gånger sett orre sitta på kraftledningsstolparna!
Publicerat December 11, 200718 yr Har ett par kompisar som lyckats skjuta tjäder som suttit på stolparna till riktiga högspänningsledningar! Inte så smart kanske om man skulle bomma lite och skjuta sönder nånting..