Publicerat December 14, 200718 yr Tja!! Jag har en Tikka t3 warmint som har en väldigt!!!! rostbenägen, pipa blåneringen känns åxå väldigt "tunn" så fort jag varit ute vare sig det är på vintern eller varm höst så "blommar" det upp ytrost trots att jag smörjer in den regelbundet. Är det nån annan som har samma erfarenhet av detta????
Publicerat December 14, 200718 yr Författare Tja!! Jag köpte den för ca 2 år sedan och tänkte väl inte så mycket på det då men det blir bara värre och värre.
Publicerat December 14, 200718 yr Trist! Frågan är om det är ett genomgående "systemfel" eller du har ett måndags-ex. Få väl se om det är fler på forumet som upplevt samma sak. Polarn köpte en T3:a nu i höstas. Pga. dröjesmål med hans leverans så fick han en med rostfri pipa i stället som komp. Kanske var tur det.. /Må
Publicerat December 14, 200718 yr T3orna har ganska lätt för att rosta, men sköter man den rätt så ska man klara sig ganska bra från rost. Jag brukar dra en trasa med olja runt och längs hela pipan, samt på lådan. Så att det läggs ett tunnt lager överallt. Alltså inget överdrivet klet! Denna höst har jag hittills klarat mig från det minsta lilla rostfläck, förra hösten var det värre
Publicerat December 14, 200718 yr Författare Tja!! Vad kostar det att fosfatera alt blånera om pipan är det nån som vet????
Publicerat December 16, 200718 yr du skulle ta kontact med butiken där du köpte den vapen. Tikka har 2 år garanti..