Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Swepoint pejl, sevice ställen??

Featured Replies

Publicerat

Skit oxå!

Min pejl har börjat strula.

Vem/vilka fixar en sån så fort det går, helst igår, typ...

Först funkade den inte alls.

Testade senare under dagen när jag låtit batterierna sitta i o då gick den på skallindikatorn konstant.

Verkar som den hängt sig eller kankse kortslutning?

Fungerar iofs o pejla men den bör ju fungera riktitgt.

Verkar dessutom som min wachtel kopplar pejlen till ett visst sätt o jaga..

Arbetstecken eller nått.

Utan pejlen häromdan så for hon runt o skällde i lite här o där i gamla löpor o bröt mycket snabbt.

När jag sen upptäckte att pejlen fungerade men bara med skallindikatorn (snabbare plipp) så satte jag på den o direkt så gjorde hon rediga drev igen, 3 st närmare bestämt.

Bor i Småland men får väl skicka den hur som..

Finns det någon som har lånepejl man kan använda medans

Publicerat

Klippt från Swepoints hemsida:

Elektronikservice

Södra vägen 95

572 51 OSKARSHAMN

Box 626

572 27 OSKARSHAMN

0491-913 10

Sylve Samuelsson

Annars har jag en Swepoint jag ska sälja. Den äldre modellen med den blåa mottagaren med inbyggda antenner.  ;)

Publicerat

Har haft lite att göra med ovan adress..Funkat klockrent :D Snackar man bara med Sylve och förklarar läget så brukar han fixa till pejlen på några dagar endast :D

Publicerat
  • Författare

Varit i kontakt med elektronikservice idag o de har fullt denna vecka o stängt mellandagarna...

Bytt batterier o skrapat , sprutat kontaktsprej i fanskapet men den är död ändå.

Får skicka in skrället o vänta helt enkelt.

Farsgubben har ett par pejlar, ska kolla om någon av dem funkar annars så är din mycket intressant.

Har lovat bort mig o hund till en hjortjakt den 28 o de skulle vara himla bra om allt var som vanligt då..

Publicerat
  • Författare

Problemet löst.

Farsgubben, 87 bast har köpt ny maxi vibra nånting.

Han fick för sig att den gamla inte fungerade.

Tanken var att han skulle lämna den gamla i inbyte o få 1500 för den.

Putsade kontaktytorna lite så gick hans gamla som en klocka.

Så jag köpte den av honom.

Ska nog skicka min gamla på lagning ändå, kan vara bra o ha en i reserv eller så säljer jag den när den är lagad.

Förresten, Nån som vet räckvidden på en swepoint maxi vibra?

Publicerat
Förresten, Nån som vet räckvidden på en swepoint maxi vibra?

Har haft hunden max 5km bort och då var det inga problem, beror väl som vanligt på terrängen, kolla lite jakttidningar som har testat de är nog mer tillförlitliga uppgifter, än mina halvgissningar i ämnet, du har inte fuderat på en gps pejl? måste säga att den gör tidigare gissningar till sanningar.

Publicerat
  • Författare
Har haft hunden max 5km bort och då var det inga problem, beror väl som vanligt på terrängen, kolla lite jakttidningar som har testat de är nog mer tillförlitliga uppgifter, än mina halvgissningar i ämnet, du har inte fuderat på en gps pejl? måste säga att den gör tidigare gissningar till sanningar.

Jo det kommer väl en GPS pejl så småningom.

Men polarn med karelare har en o emellanåt är det dålig täckning o vi vet ändå inte va hundfan håller på med.

Men de är rätt kul för jag har hans jyckes mobiltelefon nummer o kan ringa o kolla va de håller på med, tjuvlyssna o sånt  ;D 

Sen är jag lite irriterad på att man först ska lägga en rejäl slant för prylarna o sen få man ändå betala abonemang o SMS m.m.

Publicerat
Jo det kommer väl en GPS pejl så småningom.

Men polarn med karelare har en o emellanåt är det dålig täckning o vi vet ändå inte va hundfan håller på med.

Men de är rätt kul för jag har hans jyckes mobiltelefon nummer o kan ringa o kolla va de håller på med, tjuvlyssna o sånt  ;D 

Sen är jag lite irriterad på att man först ska lägga en rejäl slant för prylarna o sen få man ändå betala abonemang o SMS m.m.

Kostar att ligga på topp ;D du får höja timtaxan på eftersöken  ;)

Håller med dig det är inte gratis och har man inte täckning så är det ganska värdelöst, på marken jag har i Edsbyn så är det ett vitt fält på alla operatörer utom nmt:s nya och den ska bli intressant att följa, kommer nog skaffa en sån om inte priset avskräcker i inledningen, annars så ligger en Garmin Astro i topp just nu, då jag även behöver en GPS, men det är mycket som delar toppskiktet på vill ha prylar just nu.