Publicerat December 17, 200718 yr Söndag, 8. december, var det dags att jaga getter och kid hos Peter (lång tunn gubbe i svensk byxor!) nära Schneverdingen. I Tyskland planera man klövviltsjakt över ett treårsperiod och få fullgöra ett visst avskjutsplan. Vi mötas klockan tolv med Gulaschsoppa och kaffe och satt på torn klockan ett. Det var jätteblåsigt och kallt och min förväntan var dåligt! Sen blir det tyst, inte något händer och man kunde sluta ögonen ett lite stund! Plötsligt kom geten ur mossen vänsteråt till kanske 80 meter framför mig. Jag siktade och i momenten där jag osäkrade gick skottet från mitt kommpis som satte nästan mittemot mig. Jag såg hur geten ryckade och kulan kom ut mellan bogen och låren, sen gick geten av som f.n i rusande fart! Innan halv fem såg jag några annat rådjur men bara bockar och bockkid och det blir snart kolsvart natt. Vi sammlades och efter kaffe och snaps började vi med passning. Fjärde geten fanns med leverskott ett lite stund senare. Tack Peter, jakten har varit trevlig!
Publicerat December 17, 200718 yr Lustig bild...Kepsfolket står till vänster i grupp !! sen "svenskbyxor" i mitten !!! Loden folket med hatt i grupp till höger !!! Slump eller By the way !! Grattis till fina jaktupplevelser