Publicerat December 17, 200718 yr Äntligen!har nyss klarat teorin för jakten och har bara den praktiska delen kvar innan jag kan anse mig själv som "första års" jägare. Skrev 63 av 70, gott och väl godkänt ,men känner att jag velat ha mindre fel..Pluggar man inte med tillräcklig inlevelse så får man skylla sig själv! Mycket av dessa rätt är ju tack vare en viss wille som pratat och förklarat. Jag ÄR nöjd. Tyvärr så är inte uppskjutningen förän i maj vilket inte är så hemskt kul att vänta på, är ju som att inte få pissa när blåsan är full.Får väl i stället möjlighet att viltvårda marken vilket kan vara en bra lärdom om vad som funkar och inte funkar. Har någon tips så är jag tacksam! :) Kullen
Publicerat December 17, 200718 yr Fäll några armstjocka aspar på marken,det uppskattas alltid av vissa djur !
Publicerat December 18, 200718 yr Gratulerar till uppskrivningen när jag skrev upp var där en som hade 38 fel men han ville bara ha vapen inte jaga
Publicerat December 18, 200718 yr hurra för dig krille! nu gör vi som token säger och fäller lite aspar till viltet i helgen....
Publicerat December 18, 200718 yr hurra för dig krille! nu gör vi som token säger och fäller lite aspar till viltet i helgen.... Mycket bra beslut
Publicerat December 19, 200718 yr ja, för att kallas token så tycker jag du skriver mycke vettigt telge! du kunde kommit med din hund hit, igår hade jag en svenskhare på tomten och alldeles nyss satt det tre tyskharar på samma ställe när jag svepte över med billampan.... svenskharar är det bannemej inte gott om här, samma som hos er skulle jag tro va?
Publicerat December 19, 200718 yr Författare tackar för rådet, ska bli kul ett se vad som kommer fram....
Publicerat December 19, 200718 yr ja, för att kallas token så tycker jag du skriver mycke vettigt telge! du kunde kommit med din hund hit, igår hade jag en svenskhare på tomten och alldeles nyss satt det tre tyskharar på samma ställe när jag svepte över med billampan.... svenskharar är det bannemej inte gott om här, samma som hos er skulle jag tro va? Just nu är det ont om alla typer av harar här...vars bor du då ???
Publicerat December 20, 200718 yr Har du såpass ont om svenskhare där..? Jagar med en kompis i Svenljunga några gånger per år, och där finns det relativt gott om dem - eller om man säger som så, att hararna vi ser är svenskhare. Med en viss inblandning, som det ju blir här. Men åter igen....kompisen är en notorisk rovdjurspredator med skottlistor som skulle få varje militant vegan att begå harakiri.... ;D