Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Lite hjälp tack.

Featured Replies

Publicerat

Jag är på g att sälja av min studsare, en Husqvarna 9,3x62 i bra skick. Vad tar man för den??

Fick den i gåva och är novis i ämnet.

Micke

post-979-1197983306_thumb.jpg

post-29-1197983306_thumb.jpg

post-29-1197983307_thumb.jpg

Publicerat

Har faktist funderat på en sån kaliber...ser med spänning fram emot en priside !!

Vad är det för kikare??

Publicerat
  • Författare
Har faktist funderat på en sån kaliber...ser med spänning fram emot en priside !!

Vad är det för kikare??

En Burris Fullfield II 3-9x40 funkar bra tycker jag, klämt av ca 60 skott och sätter tre på en silver femma på 100m.

Publicerat

Det ser ut som en 1900 och du bör väl få 5' med kikare tycker jag.

Publicerat

Jag tror du kan få upp mot 7000 med kikaren ja om de e en svensktillverkad 1900 i bra skick

Publicerat
Jag tror du kan få upp mot 7000 med kikaren ja om de e en svensktillverkad 1900 i bra skick

Vem betalar 7 000 kr för denna bössa? Kanske dom som fortfarande tror på att husqvarna tillverkade "Världens bästa bössor".

Publicerat

Ja säg inte det du Sajmon. Jag skrev fel och menade 5' utan kikare så 7' med kikare är inte alls orealistiskt.

Jag fick för övrigt 6' för min 1900 6,5 utan kikare i inbyta på vapenaffär.

Publicerat

Inbytes priser ska man inte prata, det är mellanskillnaden i en inbytesaffär som är intressant.

Men det skulle ju vara kul om mickemicke fick 7 000 kr, absolut!

Men isånnafall, varför betalar man så mycket för en sådan bössa?

Publicerat

Många gillar 1900 å många gillar kalibern. så 5 papp utan kikare bör nog gå att få minst. (Om den är svensktillverkad)

Men som sagt allt beror på efterfrågan och tillgång.

5 papp med kikare och du säljer den nog innan dan e slut.

Testa en annons på blocket samt en annons på http://forum.robsoft.nu

Förresten visst är det en modell 1900 vi talar om?

Publicerat
Inbytes priser ska man inte prata, det är mellanskillnaden i en inbytesaffär som är intressant.

Men det skulle ju vara kul om mickemicke fick 7 000 kr, absolut!

Men isånnafall, varför betalar man så mycket för en sådan bössa?

Ja och inbyte brukar ju som bekant ligga lite under priset man får på ett rent köp.. ::)

Publicerat

Kostade väl under tusingen ny. Denna är ju beg. ;D Skojar bara

Publicerat
Ja och inbyte brukar ju som bekant ligga lite under priset man får på ett rent köp.. ::)

Nja inte så jag menar. Säg en vapenhandlare som vill köpa mickemickes vapen för 6000 kr med kikare, rent köp!

Köper du en blaser på jaktshoppen (påhittat) för 20 000 kr och får 10 000 kr i inbyte för din gamla Beretta, så har du ju betalat 10 000 kr emellan.

Men på jaktdepån (också påhittat) så kostar blasern 15 000 kr och där får du bara 5 000 kr i inbyte för din gamla beretta. Nu har du alltså betalat lika mycket för din nya Blaser fast du fick ju dubbelt så mycket betalt för Berettan på jaktshoppen.

Det jag menar är att det är mellanskillnaden som är intressant, inte inbytespriser.

Publicerat
  • Författare

Man tackar för alla inlägg.

Publicerat

Intressant detta.. Här förligger klart regionala skillnader.

I mina trakter skulle detta vapnet ligga runt 3500:- - 5000:- max, precis som det är.

Inte bra att sälja, men dj----r vilket bra köp!

Du kommer att göra någon lycklig... Jag gillar kalibern mycket bra. Har skjutit allt från kanadagäss till svartbjörn med den.

Publicerat
Vem betalar 7 000 kr för denna bössa? Kanske dom som fortfarande tror på att husqvarna tillverkade "Världens bästa bössor".
Finns faktiskt många sportskyttar som fortfarande anser att 1900 har den bästa "lådan", och hur längesen kom inte den modellen? ;)! Vad som stämmer och inte vill jag inte ge mig in på :P, men alla har ju olika smak och tycke.
Publicerat
Finns faktiskt många sportskyttar som fortfarande anser att 1900 har den bästa "lådan", och hur längesen kom inte den modellen? ;)! Vad som stämmer och inte vill jag inte ge mig in på :P, men alla har ju olika smak och tycke.

Instämmer och det är en fin och bra låda tycker jag också. :D Generellt så tycker jag att priset ligger och pendlar runt 4500-6000 kr för en svenktillverkad 1900 om det inte är en lyxmodell. :D

Publicerat
  • Författare

Jag kan säga att budgivningen går bra, och lovar att berätta vad gick för......

Micke

Publicerat

Säljer du den under 7 har du gjort en dålig affär

troligen får du mer..

1900 är fortfarande eftertraktad..speciellt i 9.3

en ev.nästa köpare kommer att ha igen pengarna om han vill sälja den igen