Publicerat December 18, 200718 yr Tjenix! Efter uppmaning så ska jag försöka hålla mig i en tråd. Typ en eftersöksdagbok. Var lite tveksam först, tenderar bli så många sidor i en del dagböcker och att hitta dagboksförfattarens aktuella inlägg kanske blir bökigt.. :- Men när jag så tittar i ämnet Eftersök så ser det rätt fånigt ut med min signatur på många av inläggen. Vill ju inte sticka ut som nån annan knäppjök så jag ska försöka hålla mig i här... :'( ;D ;D Kan ju börja med o säga att det kördes på en gris idag men jag sket faktiskt i det ;D Var utanför mitt område så jag lämnade över till en annan kille. Jäklar va glad tanten blev.. var bjudning idag med o jag stannade hemma :- Hur det gick med det hela vet jag inte, tyvärr. Jo bjudningen gick ju bra men grisen menar jag Har nu en plott som ev ska få tjänstgöra som E-sökshund så småningom. Tänkte lägga första spåret med tiken i morgon. Återkommer med rapport ang det eller nått annat om de nu händer nått iofs... //Niklas
Publicerat December 19, 200718 yr Tycker nog också att det är bättre med ett eftersök i varje tråd. Blir för det första en jävla massa sidor och med det svårt att hålla isär vilken händelse en kommentar gäller. Men framförallt, fortsätt att skriva Niklas.
Publicerat December 19, 200718 yr Lycka till med plotten, ska bli spännande att läsa om era framtida strapatser Älgen som kördes på hos Birger som ni var ut och spårade har inte påträffats än. De var ut på söndagen och letade/jagade, det ända de fick upp var ko med dubbelkalv varav Birger fällde den ena kalven. Alla djuren i den gruppen såg helt friska ut. Jag håller även med Musköt Men framförallt, fortsätt att skriva Niklas. Mvh Micke
Publicerat December 19, 200718 yr Tycker nog också att det är bättre med ett eftersök i varje tråd. Blir för det första en jävla massa sidor och med det svårt att hålla isär vilken händelse en kommentar gäller.Men framförallt, fortsätt att skriva Niklas. Absolut, bland med det trevligaste att läsa här på jaktsidan iaf för mig..
Publicerat December 19, 200718 yr Niklas.... Du har många anhängare här på sidan och jag tror alla vill att du skall fortsätta skriva och lägga upp bilder. Din dagbok skulle bli som många andra tror, GIGANTISK och skulle bli hopplös att leta i så jag löste det med att du får en helt egen area för dina eftersök, övriga diskussioner kör vi väl som vanligt under eftersök. Mvh. // Matte
Publicerat December 19, 200718 yr Niklas....Du har många anhängare här på sidan och jag tror alla vill att du skall fortsätta skriva och lägga upp bilder. Din dagbok skulle bli som många andra tror, GIGANTISK och skulle bli hopplös att leta i så jag löste det med att du får en helt egen area för dina eftersök, övriga diskussioner kör vi väl som vanligt under eftersök. Mvh. // Matte Strålande!!!
Publicerat December 19, 200718 yr Författare Vilken julklapp ;D Tackar för det Matte! :-* Får försöka leva upp till förtroendet dårå. : Gjorde ett försök o gå första spåret med plotten idag o det var en stor besvikelse.. Nästan så jag tänkte sätta mig i bilen o köra hem kräket till skåne direkt. Men så fundera jag lite o tänker nog ge henne någon chans till. Rädslan och åksjukan ställer till mycket problem tror jag. Vi åkte ändå bara 1 km i bilen. Ska göra ett par försök till med några spår men då först gå en runda med henne lös innan så hon i stor utsträcking piggnar till o sånt. Möjligt att jag provar me åksjuketabletter innan oxå. Vill ha en mer rättvis koll på hur hon fungerar. Men sker ingen ordentlig förbättring mentalt så åker hon hem. Tråkigt men ska jag ha en ren eftersökshund så räcker det med de ev bekymmer som kan komma i den träningen än att ha åksjuka o att hon ska vara skiträdd för allt o tänka på. En eftersökshund måste kunna koppla bort alla störningar som kan bli kring spårning. Fåglar som fladdrar upp, andra viltstörningar, medföljande folk o hundar, bilar som lever rövare, plastband som fladdrar osv. Som det är nu så ryggar hon för minsta knäpp. Självklart har hon ingen skogsvana än så det kan vara bidragande orsak till rädslan. Här hemma så tar hon sig lite för var dag som går. Jag har inte gett upp hoppet än, men idag var det bra nära.. Isåfall, om jag nu lämnar tillbaka henne så är jag tillbaka på ruta 1 o faen vet var jag ska få tag på ett eftersöks ämne då. :- "Skrivet av: Flatcoat Älgen som kördes på hos Birger som ni var ut och spårade har inte påträffats än. De var ut på söndagen och letade/jagade, det ända de fick upp var ko med dubbelkalv varav Birger fällde den ena kalven. Alla djuren i den gruppen såg helt friska ut." Låter iofs bra, den kon med kalv jag fällde dagen efter den olyckan var kollisionen ungefär likadant beskriven, men bilen bärgades från platsen för det inte gick att se o köra för den krossade bilrutan. Utan benbrottet på bakbenet på kon så hade den garanterat läkt utan större men. Fanns inga allvarligare skador på den kon annat än benet. Inget annat brutet eller invärtes skador men en del blåmärken o levrat blod i musklerna. liknade men en kviga jag sköt för några veckor sen, hade det inte varit en stor sten i diket som älgen trillade på rygg över och bröt bäckenet så tror jag den oxå klarat sig. //Niklas
Publicerat December 19, 200718 yr ;D Tycker de var bra du fick din egen tråd NS.. du verkar vara den som gör mest eftersök på denna sida!.. ;D ny börjare som man e så följer jag de du skriver!. och hoppas man kan snappa upp lite iaf!.. hur som helst så ska du veta du gör en super bra insatts! förstår du tröttnar i bland men utan folk som tar hand om det, så blir de skit av allt och massor med djur som får lida i onödan!.. Mvh Mamre!..
Publicerat December 19, 200718 yr Författare Filmade sista metrarna av spåret plotten gick idag. Obs! kräket har inte spårat mer än någon m då o då fram tills hon nu på filmsnutten vindar klöven. Iofs är det en hjortklöv o ingen grisklöv… kanske det som var felet.. : http://www.niklasaren.se/film/spar.wmv
Publicerat December 19, 200718 yr Filmade sista metrarna av spåret plotten gick idag.Obs! kräket har inte spårat mer än någon m då o då fram tills hon nu på filmsnutten vindar klöven. Iofs är det en hjortklöv o ingen grisklöv… kanske det som var felet.. : http://www.niklasaren.se/film/spar.wmv Det var ju Dig väl förunnat att få en egen eftersöksdagbok NS! Dety kommer att bli mycket att läsa i den antar jag. Fin filmsnutt också!