Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Tape på riffelløb

Featured Replies

Publicerat

Har lige set i den nye film fra Blaser,at de bruger meget at sætte et stykke tape over riffelmundingen,så der ikke kommer vand,sne og skidt i den.

Det har ingen betydning for skuddet selvom der sidder et stykke tape på løbet......

Nogen her der har erfaring med det  ;)

Har prøvet efter en hel dag i regnvejr at løbet var helt rød af rust i den yderste halvdel,og så skal man jo få den renset lidt hurtigt........

Olsen

Publicerat

Min erfarenhet är att det påverkar träffläget. Har glömt diverse mynningsskydd på vid skott mot toppfågel och det har aldrig slutat lyckligt. Skillnaden blir inte stor, men tillräckligt för att ställa till det vid skott mot fågel, jagar du större vilt är nog skillnaden förumbar?

Kanske har någon annan andra erfarenheter, kanske fungerar det med någon annan typ av skydd än jag använt? Jag har använt, klisterlappar, frystejp och öronpropp och skjutit igenom..

Publicerat
  • Författare

Efter filmen er det luft trykket og ikke kuglen der bryder tapen,men har ikke selv prøvet endnu.......

Olsen

Publicerat
Efter filmen er det luft trykket og ikke kuglen der bryder tapen,men har ikke selv prøvet endnu.......

Olsen

Exakt! Tejpen spricker väl antagligen i det ögonblick kulan lämnar hylsan och trycket stiger i pipan. Så det borde ju inte påverka nämnvärt, men kanske blir det en liten, liten skillnad i tryck som påverkar kulan? Skillnaden är inte stor, vad jag sett så handlar det om någon cm på 100 meter.

Publicerat

Jag använder en kondom som jag drar fast med eltejp. Den är så tunn att inte påverkar precisionen över huvud taget - rekomenderas.

Köpte ett gäng i Japan men dom är obrukbara till det som var tänkt då dom är ett par storlekar för små för Skandinaviska män, men till bössan duger dom 8) ;)

Publicerat
Jag använder en kondom som jag drar fast med eltejp. Den är så tunn att inte påverkar precisionen över huvud taget - rekomenderas.

Köpte ett gäng i Japan men dom är obrukbara till det som var tänkt då dom är ett par storlekar för små för Skandinaviska män, men till bössan duger dom 8) ;)

Är dom så klent utrustade där? Tunna som en gevärspipa? ;D

Publicerat

:D Myten stämmer alltså.

/M.

Publicerat

;D Hoppas för japanerna samt även japanskorna att du har en varmintpipa i allafall MKJ ;) ;D