Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

är de nån som vet om man får jaga bakom ett kraft verk

Featured Replies

Publicerat

Har tänkt sitta och vaka bakom damm luckorna

det är gott om mink och räv spår. har även sett mink

tänkte om de kan finnas nån lag om jakt med kulvapen

på ett sådant om råde

Publicerat

beror på om det är detaljplanerat område. har du jakten där och inga detaljplaner finns så är det fritt fram..

Publicerat

Tippar att kraftverk normalt är detaljplanerade. Grupper, dvs två eller fler, av vindkraftverk kräver detaljplan exempelvis. Man måste då ha personligt skottlossningstillstånd från polisen, vilket väl dock inte borde vara svårt att få om det inte ligger illa till med mycket folk boende runt omkring.

Publicerat
Tippar att kraftverk normalt är detaljplanerade. Grupper, dvs två eller fler, av vindkraftverk kräver detaljplan exempelvis. Man måste då ha personligt skottlossningstillstånd från polisen, vilket väl dock inte borde vara svårt att få om det inte ligger illa till med mycket folk boende runt omkring.

Vinkraft verk behöver inte vara detaljplanerade.. det är bara när det är stora vindkrafts verk parker som det måsta vara detaljplanderat. tycker det är onödigt och lösa skottlosningsavstånd för 1500:- när man ska jag mink...

Publicerat

byn är inte detalj planerad vet jag men de kanske inte hör i hop

Publicerat
Vinkraft verk behöver inte vara detaljplanerade.. det är bara när det är stora vindkrafts verk parker som det måsta vara detaljplanderat. tycker det är onödigt och lösa skottlosningsavstånd för 1500:- när man ska jag mink...

Nix. Enligt Boverket skall grupper av vindkraftverk, vilket definieras (av dem) som två eller fler, MKB:as och detaljplaneras. LYCKLIGTVIS för vår del (min personliga åsikt)... Jag vet, för jag har utrett frågan och pratat med den ansvarige på Boverket. Därmed måste man skaffa skottlossningstillstånd. Det är dina licenser... tillsvidare. Jag hade inte chansat; se tråden nedan.

http://www.jagareforbundet.se/news/jagare_anmals_for_ja.asp

Publicerat

ja då blir de väl att sätta ut fällor då >:(

Gäst
Det här ämnet är nu stängd för ytterligare svar.

Användare som läser detta 0

• Inga registrerade användare tittar på detta sida.

Account

Navigation

Sök

Sök

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.