December 22, 200718 yr I dagens SvD Näringslivsdel, sid 23 går följande insändare av Gurra att läsa: Citat: "Nollvisionen är löjlig så länge som stora horder av älgar får springa omkring på våra vägar. Hur många älgdöda accepteras per år? Skadade? Nu också vildsvin!!!! Helt i onödan inplanterade i Sverige. Låt jägarna betala skatt för vården av de älg- och vildsvinsskadade." (Slut Citat) Gurra får svar av Anders Hultman, SvD´s trafikexpert: Citat: " Jag vet inte om jägarna uppskattar den tanken. Men den är ju logisk, ska fordonsägarna betala alla olyckskostnader på sin trafikförsäkring kanske jägarkollektivet borde få ett liknande uppdrag." (Slut Citat) Jag brukar gilla det Anders Hultman skriver men detta var det dummaste jag har läst 2007. Men om detta är en allmän sprid åsikt kanske jägarna ska SLUTA med eftersök på STATENS trafikskadade vilt.
December 22, 200718 yr Så jävla korkade människor det finns..... hoppas dom drar ur skallen ur röven och ser verkligheten..... /Fredde
December 22, 200718 yr Om det är en varg de kör på då ? Ska vi få skäll då med ? Fast vi inte får förvalta den !
December 22, 200718 yr Det är VV som har dragit vägarna genom älgarnas och mycket annat vilts vandringsleder långt före det fanns bilar på sina håll. Det är bara att sätt upp viltstängsel sammt viltövergångar el. tunnlar.
December 22, 200718 yr I Julens anda orkar jag fan inte bemöda mig med att skriva ett långt inlägg om hur denna fornlämning lyckats få ner dessa lågintelligenta ord på pränt.... Jag ber en stilla bön att han är steril..... God Jul än en gång.....
December 22, 200718 yr I Julens anda orkar jag fan inte bemöda mig med att skriva ett långt inlägg om hur denna fornlämning lyckats få ner dessa lågintelligenta ord på pränt.... Jag ber en stilla bön att han är steril.....God Jul än en gång..... Amen... ;D
December 22, 200718 yr Snillen spekulerar... Och vart får folk alla idiotiska jämförelser från? Jägare har en ansvarsförsäkring som täcker i stort sett samma saker som trafikförsäkringen gör, alltså själva handlingarna som utförs under utövande/nyttjande. Trafikförsäkringen täcker nog inga skador som bilen gör på egen hand... :
December 23, 200718 yr Jag ber en stilla bön att han är steril.....God Jul än en gång..... ;D ;D ;D "ASG" ;D ;D ;D Amen!... Mamre!..
December 23, 200718 yr Ibland undrar man hur folk tänker!!!!! ??? ??? Micke Ps. Jag tror inte detta är en allmän åsikt.....
December 23, 200718 yr Ang. viltdöd. Titta på länken! http://www.rugerforum.org/phpBB/viewtopic....1144d0c939a6451
December 23, 200718 yr Ang. viltdöd. Titta på länken!http://www.rugerforum.org/phpBB/viewtopic....1144d0c939a6451 det va inga 50km/h de där!!!!!!
December 23, 200718 yr Ang. viltdöd. Titta på länken!http://www.rugerforum.org/phpBB/viewtopic....1144d0c939a6451 :o
December 23, 200718 yr det va inga 50km/h de där!!!!!! Nej, jag tror inte det heller! Snarare 250 km/h ist.
December 23, 200718 yr Och sedan får man höra av polarna hur trångt det är i dagens motorutrymmen... detta skall visas och spridas...
December 23, 200718 yr Suck! Intressant att det är jägarna som tydligen är ägare av viltet. Behöver man då arendera jaktmark? Borde gå att skita i tex markägarna o skjuta vårt vilt var som... Ja o så kan vi ta betalt för de som tittar på djuren oxå. Borde ge en rejäl slant i royalty, stim eller nått så fort någon person som inte är jagare ser ett vilt... Sen kan vi nog finansiera de skador som viltet orsakar på bilarna o folket i dem, tor nog det blir en del kosing över oxå. Nån som vill vara med o dela? Kom på en grej till... detta om något skulle lösa problemet med att jägarkåren minskar :
January 23, 200818 yr I Julens anda orkar jag fan inte bemöda mig med att skriva ett långt inlägg om hur denna fornlämning lyckats få ner dessa lågintelligenta ord på pränt.... Jag ber en stilla bön att han är steril.....God Jul än en gång..... Amen....... Suck! Intressant att det är jägarna som tydligen är ägare av viltet. Behöver man då arendera jaktmark? Borde gå att skita i tex markägarna o skjuta vårt vilt var som... Ja o så kan vi ta betalt för de som tittar på djuren oxå. Borde ge en rejäl slant i royalty, stim eller nått så fort någon person som inte är jagare ser ett vilt... Sen kan vi nog finansiera de skador som viltet orsakar på bilarna o folket i dem, tor nog det blir en del kosing över oxå. Nån som vill vara med o dela? Kom på en grej till... detta om något skulle lösa problemet med att jägarkåren minskar : och om det nu är så att "dom" tycker att det är jägarnas vilt eller vad dom nu vill syfta på så kan vi ju alltid göra som samerna....... kräva ersättning för att "dom" har kört på våra djur....... dubbel ersättning...... en ersättning till markägaren där djuret körts på, och ett till jaktlaget..... ;D
January 23, 200818 yr Det var som fan ??? Nu är man tydligen inte bara markägare längre, utan älgägare också ??? ??? ??? Man kanske måste öronmärka dom också snart.. VILKET JÄKLA TRAMS!!!!! HAR INTE KARLN NÅGOT BÄTTRE ATT GNÄLLA PÅ!!! > > > > > ...morrr...
January 23, 200818 yr Det var som fan ???Nu är man tydligen inte bara markägare längre, utan älgägare också ??? ??? ??? Man kanske måste öronmärka dom också snart.. VILKET JÄKLA TRAMS!!!!! HAR INTE KARLN NÅGOT BÄTTRE ATT GNÄLLA PÅ!!! > > > > > ...morrr... Ja jag glömde det där med öronmärkningen.... ;D