Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Skottlossning vid rån i Sala

Featured Replies

Publicerat

Karta: Här stals bilen och geväret

Karta: Här hittades den stulna Audin

Bestals på bil och gevär - två män gripna

Mannen skulle sälja sitt vapen – en älgstudsare.

Men det blev ingen affär.

I stället öppnade de tänkta köparna eld mot mannen och försvann från platsen med hans bil och vapnet.

Mannen hade annonserat ut sitt vapen på internet. En intresserad köpare ringde och de bestämde träff vid sjön Silvköparen utanför Sala på annandagen.

Den intresserade köparen kom i sällskap med en ytterligare en man. Han bad om att få titta på älgstudsaren.

Men i stället för att ge säljaren pengar hotade männen honom med vapnet han ville sälja.

Avlossade skott

– De avlossade ett skott mot honom och tvingade sedan till sig mannens bil, en svart Audi S6, säger Börje Strömberg, informationsansvarig vid Västmanlandspolisen.

Männen försvann sedan från platsen med bilen, vapnet, ammunition och ytterligare en bil de kom till platsen med – en brun Jaguar.

Vid Enköping iakttogs de av en polispatrull som tog upp jakten.

Greps i natt

– Männen körde mycket fort och patrullen tappade bort dem i höjd med Hummelsta, säger Strömberg.

Efter intensiv biljakt och helikopterspaning kunde männen gripas under natten.

– Vi tog hjälp av insatsstyrkan i Stockholm och av poliser från Uppsala, säger länsvakthavande vid polisen i Västmanland Johan Lindevret till TT.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article1526784.ab

>:(

Publicerat

Tur att idioterna nu sitter bakom lås o bom.

Sen förstår jag inte hur man törs stämma träff i dessa tider med två helt okända personer när det gäller ett vapenköp ::)

Publicerat

Skönt att de sitter inlåsta, i det här fallet så kanske det var tur att han inte var hemma med familjen ::) uppenbart är att man nog ska vidtaga försiktighets åtgärder vid privata vapenaffärer.

Publicerat

Bra att dom sitter inlåsta nu

Publicerat

skönt dom åkte dit!..  ;D

men samtidigt tycker jag han får skylla sej lite själv!.. man möter inte upp folk när man ska sälja ett vapen på en undanskymd plats!.. å så kan man faktiskt be att få se leg innan man tar fram vapnet!..

MVh Mamre!.

Publicerat
skönt dom åkte dit!..  ;D

men samtidigt tycker jag han får skylla sej lite själv!.. man möter inte upp folk när man ska sälja ett vapen på en undanskymd plats!.. å så kan man faktiskt be att få se leg innan man tar fram vapnet!..

MVh Mamre!.

Lätt att vara efterklok här, hur många träffas inte vid en skjutbana och de är inte så centralt belägna.

Publicerat
Lätt att vara efterklok här, hur många träffas inte vid en skjutbana och de är inte så centralt belägna.

sant!...  :D men med tanke på de just handlar om vapen!. så är de kanske lite bättre å tänka till innan!..

Mvh

Publicerat

Nu har jag gjort de flesta uppgörelserna i vapen affären men även köpt privat, den ena osedd och den andra hemma hos säljaren , en äldre man som bodde själv, hade dessa killar kommit dit hade han nog haft skåpet tomt och ett rejält försprång och i värsta fall stora rubriker, tänkte på det när jag var där tänk om fel personer skulle kommit hit, vad skulle hänt då, tror faktiskt att jag sa något om detta innan jag åkte, att han ska vara försiktigare.