Publicerat December 28, 200718 yr Är det någon på forumet som har kollpå var det finns Vildsvinshägn i skåne till att träna hundarna i. Har varit på Fredskog men hade varit roligt att testa något annat hägn
Publicerat December 28, 200718 yr I skåne är det väl så gott om gris att man kan släppa hundarna vart som helst för detta ändamål ;D ;D Gjorde själv ett sådant test i Sthlm vilket var kanonkul !!!!! 4 timmar i ett hägn på ca. 90ha....Snacka om lekis för hundarna. Man såg verkligen hur kul dom hade...Vi körde med 1 st Kopov, 1 st vit älghund och en laika. Hägnet innehöll ca. 40 grisar. FAAN va grisarna tryckte !!!! Man behövde nästan trampa på dem för att få dem att resa...."strutsar" ;D ;D Lycka till och skriv ett par rader efter testet !!!
Publicerat December 29, 200718 yr Finns det inte något som heter Agusahägnet? Tror SJF driver det.. Mvh!
Publicerat December 30, 200718 yr Om du inte hittar något så kan du få ett tillfälligt visum för att komma in i vårat underbara Sörmland........... ;)här finns det grishägn för hundträning ;D /J
Publicerat December 30, 200718 yr Finns det inte något som heter Agusahägnet? Tror SJF driver det..Mvh! Tror inte man kan träna hundar där iof. Är nog ett rent jakthägn. Tror vet inte men har aldrig hört ngt om ren hundträning där.
Publicerat December 30, 200718 yr agusahägnet är får man inte släppa hundar i och det är bara till för jakt. Det enda hängnet jag vet i skåne som man kan rekmondera så är det fredskog. Bassholma kan jag inte rekmondera för jag tycker det är löjligt grisarna är jo tama en hund för aldrig en reda på hur det är att träffa en riktig gris jag har en kompis som var där och släppte sin ung kopov och hunden gick bort och luktade på grisen och den låg bara kvar och vilade så det är under all kritik
Publicerat December 30, 200718 yr agusahägnet är får man inte släppa hundar i och det är bara till för jakt. Det enda hängnet jag vet i skåne som man kan rekmondera så är det fredskog. Bassholma kan jag inte rekmondera för jag tycker det är löjligt grisarna är jo tama en hund för aldrig en reda på hur det är att träffa en riktig gris jag har en kompis som var där och släppte sin ung kopov och hunden gick bort och luktade på grisen och den låg bara kvar och vilade så det är under all kritikDå skulle du varit där när dom hade svin som dom fick freda sig mot med stora påkar ;DDär byts svin då o då
Publicerat Januari 2, 200818 yr Då skulle du varit där när dom hade svin som dom fick freda sig mot med stora påkar ;DDär byts svin då o då tyvärr så har jag varit där många gånger och startat på grytprov och under tiden man har väntat så har jag gått och tittat på grisarna och har nästan aldrig sett några bra grisar där och jag tycker att hägnet är för litet. när dom precis startade innan det blev tvång att ha munskydd på hundarna så var grisarna ganska okej för då fick dom skydda sig från en del hundar.