Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Fisketips för västkusten

Featured Replies

Publicerat

Ni som bor på västkusten har ni några tips på turbåtar eller ngt annat tips ang. fiskeplatser ? Avser havsfiske.

Publicerat

Är det slut på stortoskarna i Öresund ??? ;D ;) När ska Du dit ??? Bohuskusten är väl bra som vanligt, och även utanför Falkenberg. Ang. FBG så kan Du ringa Conny Pettersson Mobil 070-649 06 28 el. 0346/168 68 om han håller på med havsfiske fortfarande. Bohuskusten har jag ingen pejl på skeppare men Du kan säkert fråga Conny om det också. En f. d. polare till mig. :D

Publicerat
  • Författare
Är det slut på stortoskarna i Öresund ??? ;D ;) När ska Du dit ??? Bohuskusten är väl bra som vanligt, och även utanför Falkenberg. Ang. FBG så kan Du ringa Conny Pettersson Mobil 070-649 06 28 el. 0346/168 68 om han håller på med havsfiske fortfarande. Bohuskusten har jag ingen pejl på skeppare men Du kan säkert fråga Conny om det också. En f. d. polare till mig. :D
Är väl mer intresserad av typ makrillfiske av modell bättre. Torsk kan jag nog få mkt bättre i sundet misstänker jag
Publicerat
Är väl mer intresserad av typ makrillfiske av modell bättre. Torsk kan jag nog få mkt bättre i sundet misstänker jag

Ok! Jag föreslår att Du ändå ringer till han som jag tipsade för håller han på ännu med tävlingsfisket till havs så sitter han inne med stora kunskaper. :D

Ja det misstänker jag men jag har varit med om ett riktigt grisfiske utanför FBG en februaridag. Jag hade med mig ca. 90 kg rensat hem. Vi var 10-12 man som for ut och skeppan han letade reda på fisk åt oss :D, men det var ju på den tiden medans det fanns någon torsk kvar i havet, och det gör det ju knappt nu. :(

Publicerat
  • Författare

OK ls tack för tipset. jag ska kolla med honom. Har en svag aning att jag läst ngt om den killen i ngt sammanhang

Publicerat
OK ls tack för tipset. jag ska kolla med honom. Har en svag aning att jag läst ngt om den killen i ngt sammanhang

Varsegod kompis! :D Det är en jäkel på havsfiske och har vunnit en hel del. ;D Han var även upp till mig i Småland och fiskade gös med några av klubbens medlemmar. Det var mycket ölhävande också för han jobbar på Falcon bryggeriet. ;D

• 2 weeks later...
Publicerat

Tja.. Var hade du tänkt att utgå från? Finns t.ex. några båtar som går från tjörn. Hade du tänkt dig makrill så är det bäst på sensommaren. Är du något så där haj på båtar själv så finns även styrpultetrar att hyra eller så kan du ju låna min lilla båt (ligger på traliler året om, när jag inte är ute o fiskar med den förståss :) )