Publicerat December 29, 200718 yr .... en 47-åring, som lokalt är mer känd som "smén" (smeden), jag försörjer mig nämligen på att tillverka och reparera allt möjligt o omöjligt. Bor mitt i skogen mellan Mariefred och Gnesta. Tillhör dom som inte jagat sedan barnsben. Blev jaktbiten i sena tonnåren, men tog inte riktig fart förän vid 30. Skytte, däremot har jag ägnat mig åt sedan blöjorna slutat skava. Jagar numer så mycket och ofta det går, en dag med trevliga jägare o goda hundar gör mig på gott humör. Har tre egna "odjur" i olika färg och storlek. .... SlPSGr ??? -ja, Ni som gort militärtjänst på den gamla tiden vet nog vad det betyder,till Er övriga kan jag säga att de anväds till betydligt mer hårdhudat "vilt" än vi någonsin behövt skjuta på i vårt land (lyckligtvis!) MVH Anders
Publicerat December 29, 200718 yr ;D Hej på dej Anders!.. Välkommen till jaktsidan och hoppas du kommer trivas här hos oss!.. Mvh Mamre!..
Publicerat December 29, 200718 yr .... SlPSGr ??? -ja, Ni som gort militärtjänst på den gamla tiden vet nog vad det betyder,till Er övriga kan jag säga att de anväds till betydligt mer hårdhudat "vilt" än vi någonsin behövt skjuta på i vårt land (lyckligtvis!) Spårljuspansarspränggranat ;D Själv var jag ammgruppbefäl på T1 i linköping 86-87 ;D Välkommen! /Micke
Publicerat December 29, 200718 yr .... en 47-åring, som lokalt är mer känd som "smén" (smeden), jag försörjer mig nämligen på att tillverka och reparera allt möjligt o omöjligt. Bor mitt i skogen mellan Mariefred och Gnesta. Tillhör dom som inte jagat sedan barnsben. Blev jaktbiten i sena tonnåren, men tog inte riktig fart förän vid 30. Skytte, däremot har jag ägnat mig åt sedan blöjorna slutat skava. Jagar numer så mycket och ofta det går, en dag med trevliga jägare o goda hundar gör mig på gott humör. Har tre egna "odjur" i olika färg och storlek..... SlPSGr ??? -ja, Ni som gort militärtjänst på den gamla tiden vet nog vad det betyder,till Er övriga kan jag säga att de anväds till betydligt mer hårdhudat "vilt" än vi någonsin behövt skjuta på i vårt land (lyckligtvis!) MVH Anders Välkommen till forumet....sen en fråga från en som bor mellan Nykvarn-Mariefred...Var bor man om man bor mellan Mariefred och Gnesta ?? Laxne eller Björnlunda?????
Publicerat December 31, 200718 yr Allmänbildningen tycks hålla en hög nivå på forumet ! Helt rätt Mr Mauser, kan Du färgkoden okså ? Va ammunitionsbeläl på samma regemente 80/81. Laxne är rätt. Telgetok, Du borde alltså bo i närheten av Taxinge eller är det på södra sidan E20 ? Är skjälv född i "tokstan´". Gott nytt år på Er!
Publicerat Januari 29, 200818 yr .... SlPSGr ??? -ja, Ni som gort militärtjänst på den gamla tiden vet nog vad det betyder,till Er övriga kan jag säga att de anväds till betydligt mer hårdhudat "vilt" än vi någonsin behövt skjuta på i vårt land (lyckligtvis!) Säg inte det... Här finns många som gillar grova kalibrar.. ;D Välkommen till ett mycket bra forum!