Publicerat December 29, 200718 yr Ingen som har en stövare i Västernorrland som får jaga för sällan o behöver komma ut mer? Ja ställer gärna upp!! Eller kanske du bara vill ha sällskap av en jaktintresserad Skåning! I utbyte kan ja erbjuda jakt över stående (Breton) till hösten. Jag kan tänka mig att åka en bit för denna ädla form av jakt!!! Pm:a mig!! (gärna omgående )
Publicerat December 31, 200718 yr Författare Då e de väl både enklare o billigare att köpa mig en egen stövare. Bara ett problem, SAMBON!! Så man kunde ju tänka sig att hjälpa ngn stackare härikring
Publicerat December 31, 200718 yr Då e de väl både enklare o billigare att köpa mig en egen stövare.Bara ett problem, SAMBON!! Så man kunde ju tänka sig att hjälpa ngn stackare härikring Att "vara" med stövare är långt ifrån enkelt..... Du lixom måste ge dej "hän" och ta avstånd från mycket annan jakt... Avstånd och avstånd ??? Man har helt enkelt inte tid med annat.. Man skjuter sej en bock eller 2 sen jagar man älg i tvång och kanske skjuter nån där med,men sen är det STÖVAREN som gäller... ;D
Publicerat December 31, 200718 yr Författare Många av de stövarägare ja känner till tillbringar inte 1/3 av den tid jag e i skogen så int skulle de va ngr problem. ;D Sambon tycker ja e, lite mer än va som e brukligt i skogen, för en familjefar. Så därför tar ja med familjen också dit Ser mkt haraspår där vi går o jagar fågel o skulle mkt väl kunna tänka mig kombinationsjakter. Jagar enbart småvilt!!!
Publicerat Januari 1, 200818 yr Om du vill ta med familjen ut i skogen är en stövare som jagar hare perfekt. Min fru och barnen kommer ofta lite senare på morgonen och eldar och då vill grabbarna lyssna på drev och skjuta haren.
Publicerat Januari 3, 200818 yr I Y-län bor jag, men någon stövare har jag icke Vet faktiskt inte av någon som har det heller :-X
Publicerat Januari 3, 200818 yr Författare Så de gjorde mig föga gott Jämta. Men hade inte ni finnspets? Också en hund som jag saknar i mitt bohag! Har MKT EV: blivit bjuden på en MKT EVENTUELL harjakt i helgen. Håll tummarna!!
Publicerat Januari 3, 200818 yr Så de gjorde mig föga gott Jämta. Men hade inte ni finnspets?Också en hund som jag saknar i mitt bohag! Har MKT EV: blivit bjuden på en MKT EVENTUELL harjakt i helgen. Håll tummarna!! Ähh...skit i det du är GARANTERAT bjuden hit !!!!!! Avstånd ??? äh..vadå ??? hallå??......
Publicerat Januari 4, 200818 yr Så de gjorde mig föga gott Jämta. Men hade inte ni finnspets?Också en hund som jag saknar i mitt bohag! Jo, vi har 2 egna + en inleasad tik här hemma nu ;D
Publicerat Februari 10, 200818 yr Ingen som har en stövare i Västernorrland som får jaga för sällan o behöver komma ut mer? Ja ställer gärna upp!! Eller kanske du bara vill ha sällskap av en jaktintresserad Skåning! I utbyte kan ja erbjuda jakt över stående (Breton) till hösten. Jag kan tänka mig att åka en bit för denna ädla form av jakt!!! Pm:a mig!! (gärna omgående ) Jag har en Hamiltontik och bor i Njurunda två mil söder om Sundsvall ,du får gärna jaga med oss om du vill. Hör av dej! /Jeppe
Publicerat Februari 10, 200818 yr Författare Jag har en Hamiltontik och bor i Njurunda två mil söder om Sundsvall ,du får gärna jaga med oss om du vill.Hör av dej! /Jeppe Låter ju underbart, Kanske hinner få till en helg innan de e för sent! Nästa helg är jag till fjälls o jagar ripa. Men helgen efter de, 23-24:e? Skicka mig ett PM med telefonnummer så ringer jag! Mvh: Jimmy