Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Signalväst/halsband

Featured Replies

Publicerat

Hej

Satte efter lite övertalning av sonen och frugan en signalväst på Wahteln vid sista grijakten där det var med mycket folk för han är riktigt mörk i färgen. Detta slutade med att han kom tillbaka med bara bandet runt halsen resten av västen var borta och detta i första såten. Har ett signalbande med flärpar men skulle vilja ha ett med längre för att han ska synas bättre. Någon som har något tips?

mats

Publicerat

singnal banden från hylte är rena skämtet.. har gjort av med två sen jul helgen.. korta flärpar och för hård plast så dom går av...

Publicerat
  • Författare

Har redan något liknande som jag köpt från http://www.jaktwebben.com men skulle vilja ha med längre flärpar.

mvh

Publicerat

Kolla på www.teba.se.Ligger under reflexer med flärp

Publicerat
  • Författare

Tack, precis vad jag letade efter.

mats

• 5 weeks later...
Publicerat

Jag vet även att man kan beställa lösa flärpar från teba i olika längder bara ringa så syr dom upp precis som man vill ha

Publicerat
  • Författare

Köpte ett med långa flärpar se bild. Men tycker det funkar så där för halsbandet vill bara vrida sig på fel håll d.v.s. de långa flärparna hamnar under halsen och nästan stör honom. Funderar på att kunna fästa det i halsbandet till GPS:en. Men har inte löst hur ännu!

Publicerat
Köpte ett med långa flärpar se bild. Men tycker det funkar så där för halsbandet vill bara vrida sig på fel håll d.v.s. de långa flärparna hamnar under halsen och nästan stör honom. Funderar på att kunna fästa det i halsbandet till GPS:en. Men har inte löst hur ännu!

Har ett likadant till Spanieln och upplever samma sak. Har faktiskt stått ut med det denna säsongen. Till valpen så monterar jag nog flärpar på GPS halsbandet! Bättre det!

Publicerat

Använder reflexhalsband från Uncab (http://www.uncab.se/seuncab/se_index.html). Tycker de är de bästa jag provat. Har testat några västar men mina hundar kommer alltid tillbaka med dem i trasor.... Uncabs halsband kan ses framifrån, bakifrån och från sidan. Att de står ut från pälsen är en stor fördel om man har en hund med lite päls tex en gråboll.

Flipp3withMan.jpg

Bild från Hundförarens hemsida. Halsbanden kan köpas lite varstans, själv så köper jag direkt från tillverkaren.

//K9

Publicerat

Jag kör oxå med UNCAB´s flip tycker dom är riktigt bra, jag har även

ett  jakttäcke från BOETT som har hållt väldigt bra.

http://www.boett.com/site/page/279?menu=21

Jansson

• 1 month later...
Publicerat

Mats_Bengt mät ditt pejlhalsband sen ringer du till teba så syr dom upp flärpar som du kan sätta på halsbandet direckt, det funkar skit bra för mej iallafal. Då kan du få i vilka längder o bredder du vill