Publicerat Januari 1, 200818 yr ... ägnade jag åt att förtvivlat leta efter min 8-månaders valp, som mina "vänliga" grannar roat sig med att skjuta raketer på !!!! Med den inteligenta förklaringen - men de gör väll inget, de är ju en jakthund (hur många jagar med nyårsraketer?) Turligt nog hadde det kommit lite snö så de gick att spåra, men de var inte roligt att se hur han i panik sprungit b.l.a rakt in i träd. Efter två timmar och 1,5 km hittade jag kraken skakande som ett löv under en timmertrave. Satt och lockade i en halvtimme innan han kom fram. Nu har jag åkt till jobbet, han vägrar nämligen gå utt hemma, dessutom ska jag nog inte riskera träffa mina grannar närmaste tiden > ! God fortsättning på nya året/ AL
Publicerat Januari 1, 200818 yr ... ägnade jag åt att förtvivlat leta efter min 8-månaders valp, som mina "vänliga" grannar roat sig med att skjuta raketer på !!!! Med den inteligenta förklaringen - men de gör väll inget, de är ju en jakthund (hur många jagar med nyårsraketer?) Turligt nog hadde det kommit lite snö så de gick att spåra, men de var inte roligt att se hur han i panik sprungit b.l.a rakt in i träd. Efter två timmar och 1,5 km hittade jag kraken skakande som ett löv under en timmertrave. Satt och lockade i en halvtimme innan han kom fram. Nu har jag åkt till jobbet, han vägrar nämligen gå utt hemma, dessutom ska jag nog inte riskera träffa mina grannar närmaste tiden > !God fortsättning på nya året/ AL Vad har du för grannar???? ??? ??? Det där var ett av det sjukaste jag hört på länge!! > >
Publicerat Januari 1, 200818 yr ... ägnade jag åt att förtvivlat leta efter min 8-månaders valp, som mina "vänliga" grannar roat sig med att skjuta raketer på !!!! Med den inteligenta förklaringen - men de gör väll inget, de är ju en jakthund (hur många jagar med nyårsraketer?) Turligt nog hadde det kommit lite snö så de gick att spåra, men de var inte roligt att se hur han i panik sprungit b.l.a rakt in i träd. Efter två timmar och 1,5 km hittade jag kraken skakande som ett löv under en timmertrave. Satt och lockade i en halvtimme innan han kom fram. Nu har jag åkt till jobbet, han vägrar nämligen gå utt hemma, dessutom ska jag nog inte riskera träffa mina grannar närmaste tiden > !God fortsättning på nya året/ AL Tok har det alltid funnits gott om och det värsta är att dom minskar inte i antal. > Dom blir bara fler och dummare tyvärr! >
Publicerat Januari 1, 200818 yr Förbaskat så onödigt!!! Nu får du säkerligen en hund som kommer att vara livrädd vid valborg och nyår. Gammeltiken var rädd för raketer, så jag åkte ut några kilometer från byn vid nyårets 12 slag. Tog man sig själv en rackare så fick hon sitta i bilen i garaget (under huset utan fönster), som även det gick riktigt bra. Mina nuvarande 2 hundar 6 år och 5 mån brydde sig inget om raketerna i går. Valpen fick bara snabba rastningar, så inga raketer skulle komma och smälla över tiken. Efter 22.00 fick hon vara inne, för då blev det mera av raketskjutningen bland grannarna. Det här var helt klart det värsta fyrverkeriet på nyårsafton jag har varit med om under mina 44 år. Nu är det dags att göra något åt smällandet från regeringens sida, men dom bryr sig nog inte.
Publicerat Januari 1, 200818 yr Å herregud vilka IDIOTER du har mkt jobb framför dig nu å göra hunden normal igen efter en sån upplevelse
Publicerat Januari 1, 200818 yr Beklagar och hoppas att han kan repa sig! Min lilla tax har inte reagerat tidigare men igår började folk skjuta av monsterfyrverkerier redan vid 7-8 tiden. Folk e fan inte riktiga. Hon blev lite skraj och ville in. Skall ta och skottesta längre fram...Nästa nyår blir definetivt i jaktstugan!
Publicerat Januari 1, 200818 yr Det där var fan bland det värsta jag hört, > Vågar knappt tänka på hur jag skulle reagerat om jag var i ditt ställe. Hoppas bara jycken repar sig. /M.
Publicerat Januari 1, 200818 yr Detta får jag säga var det jävligaste jag hört på länge.... Vad jag tänker på för represalier värda sådana kräk bör väl inte nämnas här! Mvh. Robban
Publicerat Januari 1, 200818 yr Man kan ju bli mörkrädd för mindre Vilka idioter.. Hoppas liten kommer över det hela.
Publicerat Januari 1, 200818 yr Ja, då har både jag och lilla hunden lugnat ner oss en smula....... Orsaken till att hundarna kom ut var den att mellan jycken fick tokspel när en missriktad raket exploderade utanför fönstret. Han skulle bara bort och öppnade helt enkelt ytterdörren, dom andra två hängde på. Det är snälla och sociala hundar så dom sökte naturligvis stöd o tröst hos dom första mäniskor som fanns tillhands, min granne. Som istället för att lungna sig nån minut, så jag kunde samla "cirkusen", hällsade dom fyrbenta besökarna med att tända på ytterligare ett par lådor med raketer. Dom två äldsta tog skydd under min bil men lille Razzel 8-mån drog till skogs. På min fråga varför i h-e han inte sagt till om fyrverkeriet, blev svaret -men ja trodde de va jakthundar ! Min granne är långt ifrån någon ligist, 50+, välutbildad, etablerad i samhällets övre regioner. Men saknar helt kontakt med djur o natur, han trodde säkert att mina hundar skulle uppskatta ett nyårsfyrverkeri. Vilket får mig att fundera, hur tror han/dom att vi använder våra jakt hundar? som skjutstöd?[/img] AL
Publicerat Januari 5, 200818 yr Åååh, blir så arg och ledsen över dina grannars beteende mot din hund att det gör ont. Tänk att det finns människor med så lite förstånd när det gäller djur. Skulle de ha skjutit av hela batteriet med raketer bredvid en barnvagn med en baby i också och tänkt att det gör väl inget, han/hon ska ju bli jägare när han/hon blir stor? Nu får det verkligen bli ett slut på allt smällande vid nyår och valborg. Som flera förut konstaterat har raketerna bara blivit större och större och oväsendet allt kraftigare. Jag vill slippa känna som om jag bor i en krigszon under flera timmar eller i värsta fall få lov att gömma mig i jaktstugan för att hunden över huvud taget ska våga gå ut när den behöver lyfta på benet.
Publicerat Januari 7, 200818 yr Ni har ändå tur om det bara är under nyårsafton det skjuts raketer och smälls smällare. "Hemma på min gata i stan" södra Stockholm, är det full fart en vecka innan jul och till en vecka efter nyår, under dagtid är det dom småjävlarna ( 8 till 15 år ) som springer omkring och smäller, sen drar dom finniga tonåringarna igång och håller på in på natten. Det går att rasta hundarna mellan 0300 till 0800 på natten, inte kul. Nu har det äntligen lugnat ner sig, men det är snart påsk...................
Publicerat Januari 7, 200818 yr Vilka idioter > hur funtad är man när man gör nått sånt? Blir så förbannad när jag läser sånt där
Publicerat Januari 8, 200818 yr Vafan är det för idioter!?!?! Ursäkta språket men sånt där skulle inte jag tolerera en sekund.
Publicerat Januari 8, 200818 yr Vad jag tycker och tänker om sådana idioter passar sig nog inte i skrift > > > > > Här i Ghettot, bland arbetslösa och annat folk som absolut INTE är höginkomsttagare eller tillhör det högre sammhälsskiktet smälls det bomber och andra fyrverkerier 3-4 veckor INNAN jul och lika länge EFTER. Hur fan kan dessa mäniskor klaga på A-kassa och dålig ekonomi när de kan smälla upp tusentals kronor utan tanke på att djur OCH mäniskor kanske inte är lika förtjusta i smällandet. Jag har tur, min jycke bryr sig inte ettt endaste dugg. Hon ligger gärna och sover mitt i smällandet och tycks döv och blind. Är vi i småland och kollar på fyrverkerier så blir hon mest uppspelt eller ignorerar raketerna. Åter igen! Jävla egotrippade idioter som inte har en enda tacke på andra än sig själva och sitt eget höga nöje. Nä! Det som fattas sammhället och flerbostadsområden är.............HÄNSYN!!!!!!!!!! //Roggman66
Publicerat Januari 8, 200818 yr Så sagolikt tråkigt. Men ack så vanligt. Och inte ser jag någon ände på det...
Publicerat Januari 9, 200818 yr Så sagolikt tråkigt.Men ack så vanligt. Och inte ser jag någon ände på det... Amen... :-[
Publicerat Januari 9, 200818 yr Förbjud försäljning av skiten tills nyårsafton. dom timmarna klara vi av men att ha skite smällande i veckor, nej tack.
Publicerat Januari 10, 200818 yr Varför inte bara göra så att bara vissa får köpa raketer efter 2010. Man får söka tillstånd till det, eller varför inte bara jägare får ha smälllare vilket resulterar i stort sett inga smällare. ;D