Publicerat Januari 1, 200818 yr Tjena Jag har en valmet 412 på g, och jag ville kolla av hur lätt det är att hitta ett dubbelstudsar pipset till en sådan. Passar 512 ?? Micke
Publicerat Januari 1, 200818 yr Dubbelstudsarpipset till en 412 är kanske inte så lätt, hittade mitt 9,3x74R på en tysk jaktsida, turligt nog var tysken älgjägare och släpade med sig grejerna hit till Sverige. Valmets pipset passar (naturligtvis), så även Tikka, samt Finnclassic, Finn och allt vad de har hetat sedan tillverkningen hamnade i Italien, är alldeles övertygad att kvalite´n är bäst på de finsktillverkade. Gå in på nollkoll.tk och beta av affärerna där, det kan ju finnas något......annars återstår väl att annonsera. Försök få tag på ett pipset med randpatron, iofs fungerar kombin än med .308 - men förr eller senare står man väl där med en hylsa som inte vill ut : Raggarö
Publicerat Januari 1, 200818 yr Författare Dubbelstudsarpipset till en 412 är kanske inte så lätt, hittade mitt 9,3x74R på en tysk jaktsida, turligt nog var tysken älgjägare och släpade med sig grejerna hit till Sverige.Valmets pipset passar (naturligtvis), så även Tikka, samt Finnclassic, Finn och allt vad de har hetat sedan tillverkningen hamnade i Italien, är alldeles övertygad att kvalite´n är bäst på de finsktillverkade. Gå in på nollkoll.tk och beta av affärerna där, det kan ju finnas något......annars återstår väl att annonsera. Försök få tag på ett pipset med randpatron, iofs fungerar kombin än med .308 - men förr eller senare står man väl där med en hylsa som inte vill ut : Raggarö Tackar....
Publicerat Januari 2, 200818 yr Ett pipset måste förmodligen passas in. Har provat kompisars pipset i min bössa och det blir glappt på vissa och går ej stänga med andra pipset. Så kolla inpassningen noga innan du ev. köper nåt begagnat. Har själv passat in ett helt nytt hagelpipset till min, och där var det en del material att ta bort. 9,3x74R är väl ett pipset som verkar gå att få tag i, men 7x57R är nog lite svårare! Utdragaren på 308W är rätt OK, känns betydligt säkrare än på tex kombi .222. Men går det få tag i en randhylsa så är det nog bättre precis som Raggarö säger. /Henke