Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Vem är Hector

Featured Replies

Publicerat

Jahas, har ju varit med här en tid redan, så man kunde ju presentera sig. Hasse kallas jag till vardags och fyller 43 om några dagar. Har fru och 3 tösar, 2,5 TJT, 1 gråhund och en halv "str." tax. Får lön för förlorad fritid som driftsansvarig på ett kraftverk.

Bor i finlands sydligaste kommun. E' uppväxt i österbotten, men dom första stegen tog jag i skåne iom att föräldrarna var dit och starta familj.

Har varit med på jakt ungefär så länge jag minns. I början gällde det harjakt med stövare och sjö- och skogsfågeljakt. Älgjakten med älghund och grytjakten som e' dom viktigaste jaktformerna nu, börja jag vid åldern ca. 20 när vi skaffade första gråhunden och TJT hem. Älghund blev aktuellt iom att jag tyckte det var så jävla tråkigt att sitta på pass under klappjakt. Har provat på dom flesta jaktformerna man kan idka i norden, björnen, vargen och lon e' väl dom mest intressanta bytena jag inte ännu prövat jaga. Men man kan väl säga att jag är allätare ifråga om jakt, men jaktformer som inkluderar hundar är såklart intressantast.

Mitt andra hobby e' offroadkörning, vilket också familjen brukar vara med på under såkallade safarikörningar. Dessutom brukar jag tävla i såkallade 24 timmars Trophy orienteringstävlingar.

Publicerat

Hej & välkommen hit!

:D

Publicerat

Hej och väkommen hit :D

Publicerat

Halåå!  Var i Österbotten kommer du ifrån  ???...jag bor ju oxå där..  ;)

Publicerat

jaktsidan börjar bli väldigt mångkulturellt  ;D

Välkommen hit!

Publicerat

Hej och välkommen "i efterskott" då! :D

Publicerat

Välkommen hit! ;D

Publicerat

Välkommen hit

Publicerat
  • Författare

Kokkola/Karleby trakten.

Publicerat

Välkommen hit!  :D

Publicerat
Kokkola/Karleby trakten.
Okej ! Känner till trakten !!  ;D
Publicerat

;D Välkommen Hector!.. Hoppas du kommer att trivas!..

Mvh

Publicerat

Hej och välkommen till forumet :D

Publicerat

jasså de är du som är hasse med esset ;) kul du hitta hit hoppas å få se en jaktdagbok med dina bravader i..

känn dig välkommen

Publicerat
  • Författare

Tackar, har redan trivts här en längre tid så att säga anonymt, så det skall väl inte bli sämre tror jag :)

Undrar vad jag har för esse. Men man borde väl skriva nånting. Pågående jaktsäsong kan man säga att har hittils varit ett slags mellanår, så man har inte haft så mycket jakthändelser. Blev i praktiken utan älghund och har hela sommarn och hösten hållit på med att  renovera husets tak och väggar. Dessutom så har Finhunter skrivit om dom flesta turerna jag hunnit vara iskogen på grytjakt. Sånt blir det mera av nu förutom hjortjakt med TJT.

Publicerat

Välkommen hit  ;D

Publicerat

mellan år är alla år som inte är topp år ;):D brukar jag säga,typ detta igen :D

Publicerat

En hobby förutom jakten....? Hur går det till...?

Välkommen ändå, Hector!

Publicerat
  • Författare
En hobby förutom jakten....? Hur går det till...?

Välkommen ändå, Hector!

Offroad säsongen börjar på våren när dom jaktformerna jag håller på med avtar och den slutar när jakten börjar på allvar. Men såklart e' endel händelser sas. påvaran, så då kan det bli lite svårt med valet. Men iom att jag hållit på med jakt så länge, så e' det inte så farligt ifall man nångång håller på med den nyare hobbyn ::). Offroad har jag aktivt hållit på med  par tre år.

Publicerat

..jag ska erkänna en sak, men säg det inte till någon....

Min fru beställde en resa till Mallorca ett år på första älgjaktsveckan, och..........jag åkte med till slut..... :'(

Publicerat
  • Författare
..jag ska erkänna en sak, men säg det inte till någon....

Min fru beställde en resa till Mallorca ett år på första älgjaktsveckan, och..........jag åkte med till slut..... :'(

Hui, detdär låter inte friskt ;D