Publicerat Januari 3, 200818 yr Hallå där. Här kommer en finländare till in i bilden... ;D Jag jagar på en ö kallad Replot i Österbotten. Har där ca 18.000 ha jaktmark till mitt och mina 2 hundars förfogande. Jag är en allätare vad gäller jakt men för att nämna en del så är det hare, räv, mårdhund, mink, skogsfågel, sjöfågel, älg, hjort, rådjur, säl osv.osv. Mina hundar är en finskstövartik (framtida rävpiska ) på drygt 1,5 år och en lika ung finsk spetstik. Har tidigare ägt 2 drevrar som jag jagade hare o räv med men nu blev det stövare. Passar på direkt och tackar för en finfin sida med många intressanta diskussioner
Publicerat Januari 3, 200818 yr Hej Hagge Vi börjar få rätt många finnar här på sidan nu, jäkligt duktiga jägare också vad det verkar. Känn dig välkommen!
Publicerat Januari 3, 200818 yr VÄLKOMMEN! Visst är de skönt att ha stora marker så man får röra på benen lite
Publicerat Januari 3, 200818 yr Författare Tackar tackar Jovisst e de skönt med stora marker.....om ändå vilttätheten vore lite större :-
Publicerat Januari 3, 200818 yr Tackar tackarJovisst e de skönt med stora marker.....om ändå vilttätheten vore lite större :- Jo men sånt får man ta, men nog har man hellre 10 000 hektar och lite vilt än 45 hektar i sthlmstrakten med 1000svin på Jag har åxå en viltfattig mark i västerbottens inland, man får kämpa lite mer liksom
Publicerat Januari 3, 200818 yr Ännu en Österbottning...kul !!! ....och dessutom rävstövarägare :-* ...ännu skojigare !
Publicerat Januari 7, 200818 yr Ja, mårdhund och säl har jag då aldrig haft i kikarsiktet... Kul med lite andra viltslag! Hoppas höra från dig i de olika trådarna! Välkommen!