Publicerat Januari 4, 200818 yr Piglet här igen Lutar kraftigt åt att gubben o jag vill bli med BT. Blir vår första vovve Nu vill vi gärna emmottaga massa tips om bra uppfödare (kanske finns det tom nån man ska hålla sig borta ifrån??) Kom gärna med tusen andra bra-å-veta-grejer ;D Trevlig helg! Tjing tjong långkalsong
Publicerat Januari 4, 200818 yr Amakulu här på forumet föder väl upp B-T? Vet inte om han jagar med dom dock ; )
Publicerat Januari 4, 200818 yr lappstintans kennel har mycket bra b-t för jakt. Jag har en hund där i från nu är den ju bara valp än men den visar mycket gott gry för grytjackt.
Publicerat Januari 6, 200818 yr Kolla med kennlarna på Grythundklubben! http://www.grythundklubben.se/ MVH Roggman66
Publicerat Januari 11, 200818 yr Så, Amakulu, ha ru´nå tips? ???/Piglet Beror på när du vill ha valp. Jag har inga själv förrän till sensommaren. Sub Terram kommer min gamla tik ifrån och det är en absolut toppkennel. Vet iof att dom brukar ha lång kö på sina valplistor.
Publicerat Januari 11, 200818 yr Beror på när du vill ha valp. Jag har inga själv förrän till sensommaren. Sub Terram kommer min gamla tik ifrån och det är en absolut toppkennel. Vet iof att dom brukar ha lång kö på sina valplistor. Funderar på att ta en vorsteh där ifrån
Publicerat Januari 13, 200818 yr Beror på när du vill ha valp. Jag har inga själv förrän till sensommaren. Sub Terram kommer min gamla tik ifrån och det är en absolut toppkennel. Vet iof att dom brukar ha lång kö på sina valplistor. Vi siktar på valp till sommaren så vi kan få ihop det med när förskolan har semesterstängt. Har kontakt med några uppfödare och hoppas att parningar, valplistor och god kommunikation ska resultera i ett lyckat köp -Amakulu har du nån hemsida man kan glo på? /Piglet
Publicerat Januari 13, 200818 yr Ottercap skall ha två kullar ifrån jaktchampiontikar, som det jagas med. Min tik är därifrån och moster till deras hane det är parat med. (Ändrat skrev moster till tiken först.)
Publicerat Januari 13, 200818 yr Vi siktar på valp till sommaren så vi kan få ihop det med när förskolan har semesterstängt. Har kontakt med några uppfödare och hoppas att parningar, valplistor och god kommunikation ska resultera i ett lyckat köp -Amakulu har du nån hemsida man kan glo på? /Piglet Tyvärr ingen hemsida ännu.
Publicerat Januari 13, 200818 yr Ottercap skall ha två kullar ifrån jaktchampiontikar, som det jagas med. Min tik är därifrån och moster till en av tikarna som skall ha valpkull. Japp! De har jag kontakt med. Tyvärr ingen hemsida ännu. Nähä
Publicerat Mars 13, 200818 yr Jag har köpt min första från huntingborders.com utanför Umeå. Väldigt nöjd med honom so far. Nu är han ju bara 2½ år men det är bra fart i han : ) Två av hans syrror används i jakt på älg, rå och vildsvin. Jag jagar gryt och rå. Min andra (valpen) har jag köpt från hörntorpets kennel. Ser man på hans förliggarjobb mot gammhund så kommer det att bli en fin förliggare : ) Men ottercap o Sub terram är ju de stora drakarna. Jag har valt att gå på mindre kennlar men det är mycket tiden som har styrt var jag valt. Försten, Ozzy, är Sub terram/Ottercap mix. /Micke