Publicerat Januari 6, 200818 yr Har eventuellt fått en studsare av en kompis men problemet är att magasinet är borta.Tänkte om någon här vet var man kan köpa ett,vapnet är en remington mod 788 i cal 222:a.Berätta gärna om ni vet mer om vapnet.
Publicerat Januari 7, 200818 yr Författare Det verkar vare en udda bössa det här,ingen som vet nå om den?
Publicerat Januari 7, 200818 yr Kan ingenting om Modell 788, men du borde kolla upp om magasinen till Modell 700 passar. Gör dom det så blir de ju en lätt match. Henrik här på forumet kanske kan svara på din fråga.
Publicerat Januari 8, 200818 yr Det finns en artikel om 788an i ett nummer av Rifleshooter som jag skulle kopiera och skicka till dig.
Publicerat Januari 9, 200818 yr Författare Tack ska du ha 50bmg. Det skulle vara kul å läsa artikeln Exabit.
Publicerat Januari 9, 200818 yr Tack ska du ha 50bmg.Det skulle vara kul å läsa artikeln Exabit. Pm:a mig din adress så fixar jag det.
Publicerat Januari 9, 200818 yr Hej, jag vet inte om jag har så mycket att tillföra. 788 modellen tillverkades från sent -60 tal till mitten av -80 talet. Det som är lite speciellt är att den har nio stycken låsklackar placerade framför slutstyckshandtaget. Magasinen är radmagasin som bara passar just 788, jag har för mig att 222 rem magasinen tar fyra skott men jag tar inte gift på det. Bössan salufördes i en del lite udda kalibrar för cylinderrepetrar som t ex 30-30 och 44 mag. På sin tid var det en budgetbössa vilket framför allt märks på kolven och underbeslaget i bockad plåt, även utdrafaren är av klenare modell än den som sitter på rem 700. Det kan tilläggas att den har tre skruvhål för kikarmontage vilket rimligen bör innebära att hela baser är att föredra. På plussidan gör den lilla utkastar öppning och den likaledes lilla magasinsöppningen att det är en väldigt styv låda, i vart fall i teorin borde den alltså kunna skjuta bra. Som sagt jag är ledsen att jag inte hade bättre koll men det är inte en bössa man springer på varje dag MVH Henrik
Publicerat Januari 15, 200818 yr kan bara berätta att jag haft en i kaliber 308w. Men när allt kommer omkring, nääää ,inte min bästa kompis. En bössa som strulade, tar den storyn någon annan gång.
Publicerat Januari 22, 200818 yr Författare Beställde just ett mag till 788:an, får se hur länge det tar? sen blir det å provskjuta den å hoppas att precisionen duger till rävjakt.
Publicerat Januari 28, 200818 yr Författare Ringde idag till torsbo å fråga var mitt magasin dröjer??? Dom säger att jag får nog vänta till sommarn i bästa fall.Någon som har ett mag till 788:an???
Publicerat Januari 28, 200818 yr Ringde idag till torsbo å fråga var mitt magasin dröjer???Dom säger att jag får nog vänta till sommarn i bästa fall.Någon som har ett mag till 788:an??? nåja att man får vänta när man beställt från jaguargruppen är väll ingett nytt......... men det finns ju andra handlare i landet.....
Publicerat Februari 19, 200818 yr Författare Då har man hittat ett magasin till bössan,650kr men fick den för 500 spänn.........det var inte billigt direkt men intressen ska ju kosta ;D