Publicerat Juli 17, 200521 yr Någon som har testat deras vakjakt? Har ett jaktbart vildsvinsbestånd på markerna här omkring, dock saknas erfarenheten angående fungerande åtlar m.m. därför funderar jag och ett par andra jägare att testa www.vildsvin.se vakjakt för att få rätt förutsättningar för att det skall bli lyckat även i egen regi.... Är deras vkjakt vettig eller? Någon som känner till han/dem? Någon som testat?
Publicerat Juli 17, 200521 yr Författare Verkar åtminstånde sälja en hel del krims krams, detta behöver iofs inte drabba jakten :
Publicerat Juli 17, 200521 yr Författare Hittar inget i inkorgen : Verkar ju inget vidare om man skall tro tråden på robsoft... Någon som vet ett bättre ställe?
Publicerat Juli 18, 200521 yr en lärare på min skola brukar sälja någon gris på vak då och då och där e det väl garanterat att du i alla fall får se gris, kan prata med han om det är något av intresse han bor i hästveda några mil norr om hässleholm, han har stor erfarenhet av vildsvins jakt samt hundar till eftersök, om det skulle gå åt h*lvete...
Publicerat Juli 19, 200521 yr Författare Det låter intressant! Hör med honom om de praktiska detaljerna.
Publicerat Juli 19, 200521 yr ska upp på skolan nu 2 veckor kan prata med han då så kan du ev få hans nummer om han är intresserad, så kan du själv ringa och prata med han
Publicerat Juli 25, 200521 yr Det finns en kille i åtvidabergs trakten som har grisjakt på en gods Det är gott om gris där. (har själv jagat där). ring honom 070-7419015
Publicerat Augusti 30, 200520 yr hur går det med grisjakten har inte fått tag på läraren än men om det fortfarande är intressant kan jag försöka när jag kommer tillbaka från älg jakten ca den 20 september..
Publicerat September 24, 200520 yr Hoppsan det var ord och inga visor det. Har du visat det för det andra forumet ? /Ulban
Publicerat Oktober 6, 200520 yr Japp.. han svara där personligen.. och efter det vart det totalt knåpptyst i den tråden... så man börjar fundera
Publicerat Oktober 8, 200520 yr ja man kan ju undra hur mycket sanning det var i det vissa skrev eftersom dom inte ens kan skriva tillbaka till han...
Publicerat Augusti 1, 200917 yr ja man kan ju undra hur mycket sanning det var i det vissa skrev eftersom dom inte ens kan skriva tillbaka till han... Jag känner Carl Johan personligen och kan med gott samvete säga, att ska ni köpa jakt, så får ni inte mer för pengarna på annat håll. Tyvärr så dyker det alltid upp en massa självutnämda experter på denna typen av forum och dessa kan lätt ställa till det för många andra. Jag har själv jagat vildsvin sedan slutet på 80-talet och jag känner inte igen mycket av det som skrivs ibland. Trevlig jakt på er
Publicerat Augusti 7, 200917 yr Jag kan också gå i god för Carl-Johan, eftersom jag känner honom. En mycket trevlig och sympatisk kille som vet oerhört mycket om vildsvinen.
Publicerat Augusti 7, 200917 yr Författare Ser att någon har dragit upp min gamla tråd. Jag är egentligen inte intresserad av någon vidare diskussion men känner att jag vill bemöta det som skrivits ovan. kort och gott... På vår mark har vi haft vildsvin i ca 10-talet år och vi har försökt att lära oss så mycket som möjligt om det nya viltet genom utbildningsjakter, kurser samt som jaktgäster på diverse olika håll. I dagsläget har vi fyra åtlar fördelat på ca 1600ha i. Det trillar årligen en del svin och antalet ökar för varje år. Tyvärr ligger vi lite efter med avskjutningen men vi jobbar på att rätta till siffrorna. Vad det gäller "vildsvin.se" kan jag nämna att vi har varit där och VI blev inte nöjda. Detta är utagerat och vi har hittat (i vårat tycke) vettigare arrangemang i Skåne. Märk väl att detta är min åsikt och jag står för den men jag önskar ingen vidare diskussion i ämnet då det bara mynnar ut i osämja. Med den sena timmen som ursäkt drar jag mig tillbaka och önskar er alla lycka till vart ni än väljer att jaga gris...