Publicerat Januari 8, 200818 yr Hej Ser att det finns kunniga fågeljägare här....... har blivit bjuden på toppfågeljakt i helgen av bekanta som jagat gås hos mig. Trots kort varsel vill man ju inte komma helt okunnig så om någon har lite goda råd o tipps ? Vi ska jaga i trakten av Gravendal/Grängesberg, kanske någon känner till förhållandena där ? Bara hålla tummarna så det löser sig med hundvakt, är ju som sagt lite kort varsel....
Publicerat Januari 11, 200818 yr Det är två saker jag brukar glömma när jag skidar iväg, och det är nåt man behöver var och varannan gång! Nr1: Handkikare! Nr2: Wire, tråd el. dyl att rengöra loppet från snö efter du åkt omkull eller liknande. SJälv har jag en försvarets rengöringsset till AK5. Helt perfekt och tar lite plats! I övrigt så önskar jag dig lycka till! /Henke
Publicerat Januari 12, 200818 yr det kräksnöar nu, och fågel har dom hyffsat mycket så det kan nog vara kul för den intresserade fågeljägaren. men akta dej för vargarna får man vara nyfiken och fråga vem du ska jaga med?