Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

leupold

Featured Replies

Publicerat

Hej är det någon som har erfarenhet av Leupolds QR ringar och fästen jag har tängt att montera sådanna på min Husqvarna . Håller dom träfsäkerheten nör man tarav och sätter på siktet. :)

Publicerat

Det är en krånglig konstruktion, som är lite knepig att montera igen när kikaren varit av. Jag tycker att den är underdimensionerad - inte för hållfasthetens skull kanske, men det är ohanterligt.

Titta på QRW istället som har Weaverklackar. Burris har ett likandant billigare.

Pete

Publicerat

Även jag rekomenderar QRW,har det på min 9,3:a och det är helt skottfast,lika snabbt att demontera som QR och som jag upplever det starkare än QR.

Mina har jag satt på ett par Weaver Grand Slam stålklackar så att jag har en helstålskombination,tror inte på vanliga Weaverklackar i alu.

Publicerat

Monterade också QRW på min 9,3 för det var redan stålklackar på den. Men jag har inte ens hunnit skjuta in den ännu.

Snackade med en kille som jobbar med det dagligen och han rekomenderade QR före QRW. Men varför fick jag inte klart för mig.

Publicerat

tror mer på QRW än på dom vanliga QR då där bara är en lite tapp som går ner och låser kikaren i klarkarna på QR...

Publicerat
  • Författare

problemet med QRW är att dom ej fins i extended

Publicerat

går väl att lösa på något sätt...

Publicerat
  • Författare

Så nu har jag bestält qr klackar och ringar till min hva så nu får vi se va det är för grejer .

Det viktigaste är att jag blir av med det skitet som sitter på nu( weawer i aluminium) ;D ;D

Publicerat
Så nu har jag bestält qr klackar och ringar till min hva så nu får vi se va det är för grejer .

Det viktigaste är att jag blir av med det skitet som sitter på nu( weawer i aluminium) ;D ;D

Är det riktiga Weaver Du har, så är det faktiskt riktigt bra ringar ock fästen. Men då ska de vara riktiga stämplade Weaver och inte asiatiska skitkopior som bara duger till korkbössor.

Pete

Publicerat

Jag har QR, på mina tre klass ett vapen, varav den grövsta är en 416 rem mag. Inga problem vad det gäller skottfastheten.

När jag skjuter in så brukar jag plocka av och sätt på det igen för att se om det händer något. Som störst avvikelse så har jag haft 1cm förflyttning på träffläget som mest. Med tanke på den lilla avvikelsen så är det försumbart i skogen.

/Twinn

• 3 weeks later...
Publicerat
  • Författare

Nu har jag monterat mina leupold QR och skottstält är salig och he lnöjd.

Publicerat

Skoj nu är det bara att sätta igång då :)

Publicerat
  • Författare

Japp det är ju snart den 16

Publicerat

hoppas grejerna kommer fungera, lycka till...