Publicerat Juli 18, 200520 yr Hej är det någon som har erfarenhet av Leupolds QR ringar och fästen jag har tängt att montera sådanna på min Husqvarna . Håller dom träfsäkerheten nör man tarav och sätter på siktet.
Publicerat Juli 18, 200520 yr Det är en krånglig konstruktion, som är lite knepig att montera igen när kikaren varit av. Jag tycker att den är underdimensionerad - inte för hållfasthetens skull kanske, men det är ohanterligt. Titta på QRW istället som har Weaverklackar. Burris har ett likandant billigare. Pete
Publicerat Juli 18, 200520 yr Även jag rekomenderar QRW,har det på min 9,3:a och det är helt skottfast,lika snabbt att demontera som QR och som jag upplever det starkare än QR. Mina har jag satt på ett par Weaver Grand Slam stålklackar så att jag har en helstålskombination,tror inte på vanliga Weaverklackar i alu.
Publicerat Juli 18, 200520 yr Monterade också QRW på min 9,3 för det var redan stålklackar på den. Men jag har inte ens hunnit skjuta in den ännu. Snackade med en kille som jobbar med det dagligen och han rekomenderade QR före QRW. Men varför fick jag inte klart för mig.
Publicerat Juli 18, 200520 yr tror mer på QRW än på dom vanliga QR då där bara är en lite tapp som går ner och låser kikaren i klarkarna på QR...
Publicerat Juli 19, 200520 yr Författare Så nu har jag bestält qr klackar och ringar till min hva så nu får vi se va det är för grejer . Det viktigaste är att jag blir av med det skitet som sitter på nu( weawer i aluminium) ;D ;D
Publicerat Juli 20, 200520 yr Så nu har jag bestält qr klackar och ringar till min hva så nu får vi se va det är för grejer .Det viktigaste är att jag blir av med det skitet som sitter på nu( weawer i aluminium) ;D ;D Är det riktiga Weaver Du har, så är det faktiskt riktigt bra ringar ock fästen. Men då ska de vara riktiga stämplade Weaver och inte asiatiska skitkopior som bara duger till korkbössor. Pete
Publicerat Juli 20, 200520 yr Jag har QR, på mina tre klass ett vapen, varav den grövsta är en 416 rem mag. Inga problem vad det gäller skottfastheten. När jag skjuter in så brukar jag plocka av och sätt på det igen för att se om det händer något. Som störst avvikelse så har jag haft 1cm förflyttning på träffläget som mest. Med tanke på den lilla avvikelsen så är det försumbart i skogen. /Twinn
Publicerat Augusti 9, 200520 yr Författare Nu har jag monterat mina leupold QR och skottstält är salig och he lnöjd.