Publicerat Januari 11, 200818 yr Hej hoppas att det finns någon som vet värdet på En husqvarna s/s cal16. Räknar inte med mycket men ska den säljas så kan det va bra att veta. MVH Fritte
Publicerat Januari 11, 200818 yr Författare Kan tillägga den tillverkats mellan 1902 och 1904, enligt listan som BäckaBengtsson lagt ut.
Publicerat Januari 11, 200818 yr Författare Vad är det för modell? skick? /Micke Vet inte, på pappret stod det bara hagelgevär Hann inte ta några bilder men lägger gärna ut vid senare tillfälle
Publicerat Januari 13, 200818 yr Författare Här kommer bilderna Skicket: En spricka i kolven ca 4cm bakom högra hanen, syns på bild. i övrigt bruksskick
Publicerat Januari 16, 200818 yr Ditt vapen är en gammal modell Nr20 med Lefaucheux-system. Värdet är nog tyvärr fortfarande så, att vi pratar hundralappar mer än tusenlappar. Dock - vill jag inflika - har det skett, och sker säkert än, en brutal mass-pluggning av dessa vapen så de fungerande och bruksbara vapnen minskar snabbt i antal, och en vacker dag är nog värdet på dessa gevär ett helt annat. Är själv stolt ägare till ett av en lite nyare modell, och om någon vill bjuda på det, så ska ni få se vad de kan vara värda för rätt person..! Till mitt vapen har jag också alla licenser ända sedan det plockades ut första gången, och det har varit i min släkts ägo sedan 40-talet.
Publicerat Januari 16, 200818 yr Ditt vapen är en gammal modell Nr20 med Lefaucheux-system. Mod 20 har väl rak kolv. Med pistolgrepp borde det väl vara mod 15? Eller är det jag som blandat ihop det? :-[
Publicerat Januari 16, 200818 yr Stockningen gick att få både engelsk och med pistolgrepp på alla Husqvarna. Sidoplåtarna på Nr15 var jämnt utskurna, utan insvängningarna i längstled.