Publicerat Januari 13, 200818 yr tjena e ny på forumet ;D å e i böss bytar tankar. lite tips på en tätskjutande bössa ??? har kollat på remington 700 varmint och tikka T3 varmint. fins det fler förslag? tackar på förhand ps. förbannat bra sida jag hittade." Jaktsidan.se" ds.
Publicerat Januari 13, 200818 yr Välkommen! Vilken kaliber hade du tänkt dig och vad får kalaset kosta?
Publicerat Januari 13, 200818 yr klass 1 308, 30-06. jag tror 10000:- +/- tack för svaren ska kolla upp förslagen !
Publicerat Januari 13, 200818 yr Skulle kolla lite extra på en Remington LTR i kaliber 308 då många av dessa skjuter väldigt bra direkt ur kartongen har även en fin stock från HS-precision
Publicerat Januari 13, 200818 yr har kollat lite extra på Remington LTR faktist. vi får se vad som händer
Publicerat Januari 13, 200818 yr Har en LTR och är supernöjd med den! Hade i princip bestämt mig för att köpa en Tikka T3 men efter att ha klämt på en LTR så var inte valet svårt : Supertrevlig bössa i behändigt format som skjuter finfint Välkommen till forumet!
Publicerat Januari 13, 200818 yr Remingtons "taktiska" bössor och Tikka T3 tycks ofta göra sina ägare glada vad gäller precisionsbiten. Verkar vara mycket prisvärda om vi pratar om träffbildsaspekten. EDIT: ska strax lära mig att läsa vad som skrivits innan jag postar :-[
Publicerat Januari 13, 200818 yr tjena e ny på forumet ;D å e i böss bytar tankar. lite tips på en tätskjutande bössa ???har kollat på remington 700 varmint och tikka T3 varmint. fins det fler förslag? tackar på förhand ps. förbannat bra sida jag hittade." Jaktsidan.se" ds. tjenare har ägt bägge bössorna bägge sköt mkt bra men tyckte att remington extra plusen med hs stocken + att om du vill bygga vidare så har bra stock och låda !!
Publicerat Januari 14, 200818 yr ja har en Sako 75 308 och är mycket nöjd med hur den skjuter!... Mvh Mamre!..
Publicerat Januari 14, 200818 yr Sako M995 TRG-S är vad du ska ha. Byggd på TRG, dvs. den militära prickskytteversionen. TRG-S är dock i.p samma system fast med civil stock.
Publicerat Januari 14, 200818 yr Sako M995 TRG-S är vad du ska ha.Byggd på TRG, dvs. den militära prickskytteversionen. TRG-S är dock i.p samma system fast med civil stock. har du en sådan själv, vad kostar den.
Publicerat Januari 14, 200818 yr Ja jag har en sådan själv, i kaliber 6.5x55. Mkt bra toppfågelvapen. Finns också i 30-06, hittade denna annons på blocket: http://www.blocket.se/vi/12798657.htm?ca=10_s&last=1 Kanske redan såld men ändå. Vapnen ligger väl runt 8-10 000 möjligen något mer med kikare. I "Allt om jakt och vapen" 1994 (har ej numret) finns en recension av bössan. Där hade de en träffbild på 6 mm (!) med 7.0 g Lapua Scenar. Denna ammunition är också den som jag använder för att få ut max av bössan. Men bössan är verkligen en "hål i hål" bössa! Henrik
Publicerat Januari 14, 200818 yr Ja jag har en sådan själv, i kaliber 6.5x55. Mkt bra toppfågelvapen.Finns också i 30-06, hittade denna annons på blocket: http://www.blocket.se/vi/12798657.htm?ca=10_s&last=1 Kanske redan såld men ändå. Vapnen ligger väl runt 8-10 000 möjligen något mer med kikare. I "Allt om jakt och vapen" 1994 (har ej numret) finns en recension av bössan. Där hade de en träffbild på 6 mm (!) med 7.0 g Lapua Scenar. Denna ammunition är också den som jag använder för att få ut max av bössan. Men bössan är verkligen en "hål i hål" bössa! Henrik Skulle gärna ha en sådan i 6,5x55! Annars kan jag rekommendera Tikka. Har en m/690 i 6,5. Skittråkig bössa men skjuter som en dröm. Med ljuddämpare och fet bakkappa är den nästintill rekylfri och otroligt lättskjuten! Har haft den i många år och behöver inte byta för att få ett bättre toppfågelvapen. Kan nog säga att jag inte tror det finns just nåt lämpligare vapen för den uppgiften då alla aspekter såsom kulbana/förstöring, precision mm. vägs in. Det finns lika bra grejer men knappast bättre tror jag. Nu får man väl på skallen av prylgalningarna!
Publicerat Januari 14, 200818 yr Vad är det för slags stock till TRG-S? Kan det vara McMillan, samma som till Fiberclass bössorna?
Publicerat Januari 15, 200818 yr Skulle gärna ha en sådan i 6,5x55!Annars kan jag rekommendera Tikka. Har en m/690 i 6,5. Skittråkig bössa men skjuter som en dröm. Med ljuddämpare och fet bakkappa är den nästintill rekylfri och otroligt lättskjuten! Har haft den i många år och behöver inte byta för att få ett bättre toppfågelvapen. Kan nog säga att jag inte tror det finns just nåt lämpligare vapen för den uppgiften då alla aspekter såsom kulbana/förstöring, precision mm. vägs in. Det finns lika bra grejer men knappast bättre tror jag. Nu får man väl på skallen av prylgalningarna! Tja jag har själv bevittnat hur effektiva du och din Tikka är så har väl svårt att säga att det kan bli bättre :-[ Fast jag tror faktiskt det kan bli bättre med en custom byggd 6BR. med bentöd och special mes för att bära bössan och skjuta från så håller du 100% nästa vinter Jakob Jag tror faktiskt framgången för din 6,5a beror till stor del på dämparen som gör den betydligt mera lätt skjuten hade du lika grym träff% utan dämparen? Sedan har du väl haft turen att hitta en standard bössa som skjuter grymt bra kan lova dig att inte alla gör det. Grejen med special bössor är väl inte att man ska få flera fåglar med sig hem utan för mig är även bössor ett intresse och jakten efter det optimala är ett roligt tidsfördriv mellan jakterna för mig.
Publicerat Januari 15, 200818 yr Tja jag har själv bevittnat hur effektiva du och din Tikka är så har väl svårt att säga att det kan bli bättre :-[Fast jag tror faktiskt det kan bli bättre med en custom byggd 6BR. med bentöd och special mes för att bära bössan och skjuta från så håller du 100% nästa vinter Jakob Jag tror faktiskt framgången för din 6,5a beror till stor del på dämparen som gör den betydligt mera lätt skjuten hade du lika grym träff% utan dämparen? Sedan har du väl haft turen att hitta en standard bössa som skjuter grymt bra kan lova dig att inte alla gör det. Grejen med special bössor är väl inte att man ska få flera fåglar med sig hem utan för mig är även bössor ett intresse och jakten efter det optimala är ett roligt tidsfördriv mellan jakterna för mig. Jo jag vet, det är ett intresse i sig och något jag själv varit/är intresserad av. Men jag har inte pengar till att fixa nåt specialbygge tyvärr. Var förut inne på att bygga ett sådant vapen och hade kontakt med flera smeder, men kassan räckte inte. :'( Var inne på en kort Sakolåda, Liljapipa 6Br eller ppc, Mc millanstock. Hade/har också en dröm om en färdig Mcmillan/Harris gunworks. Men priserna börjar väl runt 30000:-. Inget för mig i dagsläget. Har inte haft samma statistik tidigare, men den har alltid förstörts under blåsiga dagar och inte pga "oförklarliga" bommar. Upplever stocken som väldigt rekyleffektiv på dessa studsare, lättskjutna helt enkelt, och en rejäl gummibakkappa gör det ju ännu bättre! Sköt klart sämre innan den monterades faktiskt.
Publicerat Januari 15, 200818 yr 30000 Behöver inte vara så dyrt min 7br. fick jag ompipad och riktad samt gängad för dämparen för 3500 inklusive pipa
Publicerat Januari 15, 200818 yr 30000 Behöver inte vara så dyrt min 7br. fick jag ompipad och riktad samt gängad för dämparen för 3500 inklusive pipa För en Harris Gunworks alltså. Fast nu hade den kunnat kosta 300kr, jag hade inte haft råd ändå.. :- Jävla A-kassa och regering!
Publicerat Januari 18, 200818 yr Med den låga dollarn så är ju faktiskt dessa ett alternativ.. Bara att börja plocka ihop vad man vill ha.. http://www.mcmfamily.com/index.html