Publicerat Januari 13, 200818 yr Hej vänner! Risto kapraali heter jag, född -79. Bor i en liten by strax utanför söderhamn ( stråtjära ), bor på en mindre gård med sambo samt dotter på 3år. Jag vet inte om jag vill kalla jakten och fisket ett intresse!? Skulle snarare säga att det är en "livsstil". ( ja det är i allafall det roligaste jag vet ).... Jagar mest fågel,rådjur och räv. När det gäller fågeljakten så blir det oftast med min hund ( kl.munsterl ) då gäller det skogsfågel. Blir oxå toppjakt,duvjakt,sjöfågel,gås....mm Innan jag skaffa mig hund blev det nästan uteslutande bara BOCKJAKT , ( är som ett gift ) blir aldrig frisk ...... När det gäller rävjakt så bedriver jag den bara som vakjakt vintertid. ( självklart smäller det på herr MICKEL vid höstens pyrsch ) ja sedan kan det bli en massa fiske mellan varven men det är en annan historia!! ;D Det var lite kort om mig.... Bästa hälsningar/Hälsingar // Shooter ;D ;D