Publicerat Januari 13, 200818 yr Jag har inga egna erfarenheter om lösa rekylklackar, men tror mig veta att du INTE ågrar dig om du bäddar fast den lösa klacken Lycka till! //Risto
Publicerat Januari 13, 200818 yr För egen del har jag bara erfarenhet av lös rekylklack från en gammal varberger som jag hade i tidernas begynnelse (läs sent 80-tal ) Den bössan mådde bra av att få rekylklacken bäddad. Jag tror aldrig att jag haft en ren standardbössa som skjutit ;)bättre än vad den gjorde. MVH Henrik
Publicerat Januari 14, 200818 yr Författare Ok det låter ju iaf bra. Tror fasen jag ska ta och bädda fast den. Måste man byta stock så går det ju alltid att hugga lös den
Publicerat Januari 14, 200818 yr Ok det låter ju iaf bra. Tror fasen jag ska ta och bädda fast den. Måste man byta stock så går det ju alltid att hugga lös den Jag hade tagit måtten på klacken så att man kan tillverka en ny vid behov.
Publicerat Januari 14, 200818 yr Bössan mår säkert bättre av att bädda fast den! Bästa lösningen är väl att pelarbädda och låta främre pelaren agera rekylklack
Publicerat Januari 29, 200818 yr Författare Nu är det gjort iaf och det ser bra ut. Gjorde så att jag "limmade" fast klacken på bössan med lite bäddmassa och massor med släppmedel. När det härdat så bäddade jag hela härligheten som att det var en fast klack förutom att jag inte satte släppmedel runt den lösa klacken. När bäddmassan härdat så lossnade det jättebra och klacken sitter kvar i stocken. Ska ut på banan nån dag och se hur den skjuter men det ser då finfint ut
Publicerat Januari 29, 200818 yr Är det så farligt med lös rekylklack ? Tikka har väl det och de är ju kända för sin fina precision. Säger inte att det blir sämre om man bäddar , tänkte bara högt. :-X
Publicerat Januari 30, 200818 yr Författare Jag vet faktiskt inte men jag är allergisk mot lösa saker ;D. Nä anledningen är väl att jag är tveksam till att bössan behåller träffläget ifall man plockar ur den ur stocken och sätter tillbaka den. Ibland behövs det ju, vid dåligt väder tex. Iofs betyder det ju ändå provskjutning så fort stocken åker av men det känns bättre nu iaf Jo det är en tikka men jäklar vad lösa grejer dom har