Publicerat Januari 15, 200818 yr Skall söderut och jaga i februari. Chattade med en dam på SAS ang vapen på flygplan. Tänkte att det kunde vara av intresse för någon fler så jag klistrar in vad som sades här nedan: Chatten: Hej! Jag heter Eva B. Vad kan jag hjälpa till med? 12:54 Jag undrar om det är möjligt att flyga med vapen inrikes. Skall flyga från ösd till malmö sista helgen i februari. 12:55 Ett ögonblick 12:55 Tack så mycket. 12:57 Att ta med vapen kostar 150 kr enkel resa.Vapnet måste plockas isär och slutstycket (kolven) får ej förvaras i samma väska som vapnet. 12:59 Ok, tack för ditt svar. Skall man på något vis meddela detta då man köper biljetter eller räcker det att komma med grejorna nedpackade och delade som sig bör då det är dags att checka in? 12:59 Specialbagaget ska förbokas innan resa - vi ber dig därför kontakta SAS telefonförsäljning eller din resebyrå 13:02 ok. Då tackar jag för dina svar och önskar en fortsatt trevlig dag. 13:03 Tack själv! ________________ Hoppas det hjälper någon. Nu vet i alla fall jag hur jag ska göra! ;D /Mvh Jonas