Publicerat Januari 15, 200818 yr Jaha, då var det dags att utforska lockandets värld. Vad har ni för förslag på lockpipor eller motsvarande på räv då? Berätta gärna om era erfarenheter!
Publicerat Januari 15, 200818 yr Nordic Predator , utvecklad av Mikael Tham. Dock ingen erfarenhet annat än filmen "Lockjakt på räv" ännu. Väntar in snöfallet som av ngn anledning aldrig kommer ???? Det är ju nattsvart innan man hinner hem från jobbet >
Publicerat Januari 21, 200818 yr läs i andra trådar! full fart där, och flex här på forumet är den som jag har snackat med mest... 8) annars är det bara att läsa fullt med artiklar, jag har börjat locka denna säsong, har kollat på mikael thams, pa åhlen och ulf ,lindroths video som en idiot och tror jag börjar fatta vinken i det hela......har dock alldeles för milt väder ännu här..får bli sent på säsongen tror jag....jag kör med nordik predatorn, tycker den låter bra när man väll övat lite ;D
Publicerat Januari 23, 200818 yr Kör med nordic-predator samt en muspip-pipa. Innan jag gick en kurs kom ingen räv. Efter jag gick kursen har det kommit på 50% av passen. 8) Dock inte fått skjuta någon ännu, men snart nog kommer chansen... /mvh Jonas
Publicerat Januari 23, 200818 yr Innan jag gick en kurs kom ingen räv. Efter jag gick kursen har det kommit på 50% av passen. Vad är det viktigaste att tänka på enligt dig?
Publicerat Januari 24, 200818 yr Vad är det viktigaste att tänka på enligt dig? 1. Innan så blåste jag helt fel. Haren måste ha haft gigantiska lungor... :-[. Nu blåser jag korta stötar i pipan, varierar ljudet med handen framför. Försöker lära mig att harkla mig i pipan för att få det att låta som det "skär sig" osv. Fick lite sådana matnyttiga tips. 2. Kammoflage. Jag har inget själv och är övertygad om att det är en del i att det gått så dåligt. Nu har jag börjat sätta mig väldigt dolt, och då har jag sett räv, trots avsaknad av camo, men jag tänker köpa ett riktigt camoset så blir det nog lättare. 3. (som jag inte börjat använda ännu men som jag tror kommer göra en jäkla skillnad) En bulvan. Ett par fjädrar på en pinne eller liknande som är placerade ca 50 meter framför där du sitter. Enl kursledaren så gör det att fokus flyttas från den exakta källan till ljudet fram till bulvanen, vilket gör att du har en något större marginal att röra dig... Det är vad jag gör och kommer göra, och jag tror faktiskt det kommer fungera... /Mvh Jonas
Publicerat Januari 24, 200818 yr riktigt bra tips Jonas, dem tackar vi för ;D Skall börja på allvar nu, har en nordic-pipa och en pewee är påväg! Har både vanlig lövcamo och vinter-camo med tillhörande huvor....skall åka till fidde nu om en stund denna löningens dag...ryktades om att de skall beställas benstöd till bössan / dave