Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Kan nån ge råd om kikarsikte?

Featured Replies

Publicerat

Jag håller på och bygger mig en ny budget bössa, tänk som "klass2" bössa. Det är en Winchester M70, med en bäddad houguestock, harris benstöd...och inom en (förhoppningsvis) snar framtid en ljuddämpare.

Det jag funderar på nu är vilken glugg man ska sätta på skapelsen. Den kommer att användas till toppjakt, rådjur, bäver och säl...sen tycker ju jag att det är riktigt kul att nöta på banan också?

Jag har snöat in lite på mildot riktmedel och lite taktiska kikare ett tag nu, kan det vara något?

Eftersom det här är ett "budget" bygge finns det inga miljoner till kikare heller, så att hitta något ur det biligare sortimentet är att föredra...  :-

Nån som har några rekommendationer?

Publicerat

Sök begade kikare av bra kvalité helt enkelt.

Att köpa nytt och billigt blir alltid dyrt i längden.

Mil-dot må vara ditt favvo riktmedel, men handen på hjärtat..ett duplex eller 4A fungerar lika bra i jaktliga sammanhang och ökar dessutom begade marknaden med X antal %.

För dina behov är väl en kikare variabel från 4-16ggr edyl vad du söker kan jag tro.

Publicerat

Budget bygge är lite olika för olika personer, hur mycket vill du lägga ner på kikarsikte i pengar?

Skulle titta på något i stil med 5-15x50 kanske upp till x20 med benstöden och är det inte skymmningsjakt så kan det gå bra med en 40 tub, skulle titta efter begagnat, då du får mer för pengarna.

http://www.progunner.se/emax_store.asp

Publicerat
  • Författare

Tackar coh bockar för svaren, nu finns det lite att leta efter och fundera kring.

Publicerat

Jag har ett burris fullfield II 4,5-14x42 med ballistic plex, som jag tycker är riktigt bra. Ganska dyrt i sverige men bra pris från TOZ. Passar utmärkt till de jakter du beskriver.