Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Regnställ

Featured Replies

Publicerat

Jag behöver ett regnställ nu!

Problem att hitta, har ni några tips?

Krav:

* Bra pris (med andra ord inte gore tex)

* slitstarkt

* ska vara jacka och byxa

* ska vara grön eller cammo (till kråkjakten)

Publicerat

Jag har ett par av fristads regnbyxor  som jag gillar. De är riktiga i galon (inget gore-tex), men ändå mjuka och inte prassliga. Jag vet inte om det finns jacka till.

Publicerat
  • Författare

Pris?

Publicerat

Ska själv köpa regnkläder och då kommer jag nog köpa av ITAB. Billigt men kanske inte världens bästa!

/Marcus

Publicerat

Tyvärr finns det bara ett material som är riktigt bra mor regn och detta material heter Gore Tex  :-

Jag har iaf inte lyckats hitta något annat som duger

Publicerat
Pris?

omkring 250-300 kr

Jag håller inte med Seger. Det finns material som håller mot fukt bättre än  Gore-tex, typ galon, seglarställ etc. Nackdelen är att de inte andas, men det kan jag leva med.  Jag kör med galonbyxor och  Gore-tex i jackan. Vill inte bli blöt när jag sätter mig på en blöt stubbe

Publicerat

jag har försvarets regnställ m/90 som jag tycker funkar utmärkt när jag använder det, duger det i strid så duger det med all säkerhet til kråkjakt :P

Publicerat

Det var visst inte galon, det är gummibeklädd stretch. Det är väl det som gör dem mer följsamma.

Fristads Regnbyxa

Resår och reglerbart band i midja / Reglerbar knäppning vid foten.

Art. nr: VP-296. Material: Polyuretanbelagd nylontrikå, "stretch". Vikt 170 g/m2.

Storlekar: XS, S, M, L, XL, XXL

Färger: Orange (75), Mörkblå (14), Grön (22)

Publicerat

du kan ju impregnera nå m90 ställ...det finns ju impregnering för de flesta tygen nuförtiden!

Publicerat
  • Författare

har kikat på försvarets men 1000:- huga

Publicerat

känner du någon som är med i hemvärnet så kan du byta stället genom han/henne när det går sönder ;P

Publicerat
  • Författare

jo byta med då får man bara 1 tillbaka juh, ja vill ha en egen

Publicerat

Ska man ha ett regnställ som duger så tror jag nog att man måste betala minst 1200 - 1500 kr för att få ett dugligt sådant. Har själv ett Helly Hansen och har haftdetta i 12 år. Både till fjälls och under jakten. Lätt smidigt (brukar ha den som vindjacka) och helt vatten tätt. Kostade 1000 kr då.

• 4 weeks later...
Publicerat

Fristads har ett ställ jag tycker funkar både till att jobba och jaga i, det är inte galon, så man får inte äla på hyggena när det regnar.

Publicerat
  • Författare

Nu har ja hunnit köpa ett, 500:- för jacka och byxa, pinewoods märke. helt klart nöjd  ;D

Publicerat

Jag köpte en sån där Ponscho eller hur det nu stavas....som jag kompleterar med holkar....eller en goretex jacka.

Publicerat
  • Författare

Det jag köpte är riktigt fint för pengarna men det är i gallon så inget att rekommendera om man rör på sig mycket för de andas noll, men att sitta på kråkpass duger de till ypperligt

• 2 weeks later...
Publicerat

Nu när hösten närmar sig, kolla i golfshoparna eller affärer som säljer båtgrejor. De rear ut kanonregnställ relativt billigt och de är ofta i bra material, de finns inget regnskydd på vare golfbanan eller på sjön. Finns även i diskreta färger så att man inte behöver "skämmas" i skogen.