Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Icom Batteri tips?aa

Featured Replies

Publicerat

Tja!

Fått tjall på det laddbara batteriet till min Icom V2.. batteriet tar inte emot laddning och plusbläcket ser lite skabbigt ut. Testat att skrapa på plusbläcket ifall det ärjat och kontakten är kass men icke. Är det kortis i det då eller? Grejen är att batteriet var bra, innan detta hände så höll det lätt två dagar utan laddning. Kollade på nytt kostar strax över en femhundrig på Hylte..

Går det att få liv i mitt batteri? Finns det något billigt ställe att köpa nytt batteri?

Mvh!

Publicerat
Tja!

Fått tjall på det laddbara batteriet till min Icom V2.. batteriet tar inte emot laddning och plusbläcket ser lite skabbigt ut. Testat att skrapa på plusbläcket ifall det ärjat och kontakten är kass men icke. Är det kortis i det då eller? Grejen är att batteriet var bra, innan detta hände så höll det lätt två dagar utan laddning. Kollade på nytt kostar strax över en femhundrig på Hylte..

Går det att få liv i mitt batteri? Finns det något billigt ställe att köpa nytt batteri?

Mvh!

Har du någon multimeter ? Inte helt ovanligt att det blir kortslutning i denna typ av batterier och det kollas lätt med multimeter, samt att du kan kolla om laddaren verkligen ger ström.

// M

Publicerat
  • Författare

Nope har ingen multimäter och laddaren funkar, pular i hustruns batteri och då är allt ok så tja det är alltså batteriet som är torsk. Bara att köpa nytt va?

Mvh!

Publicerat

Det låter som kortis men jag skulle försöka mäta upp batteriet, hur ser kontakten i radion ut?

Publicerat
  • Författare

Ok tror jag.. öht så är båda radioapparaterna i toppskick. Det enda som ser lite lite skabbigt ut är plusbläcket på det dåliga batteriet, känns som det sitter löst. Dessvärre så är skiten gjutet så jag kommer inte in i batteriet för att kolla om det är ngt brott någonstans..

Mvh!

Publicerat
Ok tror jag.. öht så är båda radioapparaterna i toppskick. Det enda som ser lite lite skabbigt ut är plusbläcket på det dåliga batteriet, känns som det sitter löst. Dessvärre så är skiten gjutet så jag kommer inte in i batteriet för att kolla om det är ngt brott någonstans..

Mvh!

Känns som köpa nytt, men då kan du ju å andra sidan ändå använda en hel del våld för att ta dig in i batteriet och kanske komma åt att löda kontakten om den nu lossnat, och iaf ha ett nödbatteri om man nu får fart på det....