Publicerat Januari 20, 200818 yr Hej allihopa! Denna söndag blev en dag att minnas, minst sagt! Jag min far samt en jaktpolare begav oss ut med min tax Cita för att försöka få fart på rådjuren. Det har ju gått lite si och så denna säsong men på senare tid har hon bara blivit bättre och bättre! Första såten gav inget annat en ett par väckskall.. Efter detta blev det fika och förflyttning. De andra tog sig till passen medans jag gick på en gammal körväg in i såten.. Hinner gå 50 meter innan hunden väcker litegranna.. Jag fortsätter in en bit och sedan ser jag hunden försvinna iväg! Efter 5-10 min börjar jag isstänka att ngt e på g. Och efter ca en kvart hör jag Citas mkt täta skall upp i berget. Efter ca 10 min kommer ett ensamt djur på mig dock bakom och kastar då det får syn på mig. Fan tänker jag nu går allt åt helvet! :-[ Men jag avvaktar, taxen närmar sig och fortsätter driva på det stötta djuret! Drevet går sedan av och an i kullen och efter ett tag ser jag att hon har fan drivit i en havlvtimma.. Då smäller ett skott och ett par minuter efter detta tystnar taxen.. Jaktkompisen meddelar att allt har gått bra, hunden e kopplad och att en bockkilling ligger på backen. Jag kan inte understryka hur nöjd jag är, bra slagarbete, 35 min drev och hundens första fällda rådjur!!!!! ;D ;D ;D Ibland e det riktigt sjysst å va hundförare! Om ngn berättar hur jag laddar upp en bild så finns även bild bevis!? /Kristian
Publicerat Januari 20, 200818 yr Grattis till bockkidet ;D bilden får inte vara störr eän 200kb sen trycer du på fler altenativ sen på blädra så kommer bilderna så trycker du på den bilden du vill ha sen trycker du på öppna sen kan du trycka på posta ;D ;D ;D
Publicerat Januari 20, 200818 yr Författare Tackar! Får det ej å funka! Ändrade storleken i paint men det blir bara en klickbar länk!???? Mer hjälp ngn /Kristian
Publicerat Januari 20, 200818 yr ;D skit kul!. Grattis på dej!... högerklicka på bilden å sedan redigera!.. sen e de bara å läsa å fortsätta!.. MVh MAmre!..
Publicerat Januari 20, 200818 yr Är alltid en helt obeskrivlig känsla när första viltet ligger för sin hund. Stort grattis.
Publicerat Januari 21, 200818 yr Författare Mera tack Såg nu imorse att tiken börjat löpa inatt! Så nu e jakta slut för hennes del, kund dock inte fått en bättre avslutning! ;D /Kristian