Publicerat Januari 22, 200818 yr Jag funderar på att göra mig av med rugern och skaffa en 221 rem fireball istället. Har lagt ner en massa pengar på rugeraset bara och vill göra en förlustminimering. Borderpipan har kanske gått 500-1000 skott och är just omgjord i pipprofil och patronläge. Helt omöjligt att få den under en femkrona ändå. Jag funderar på om jag ska skrota bössan och spara pipan och brotcha om den till en 221 rem fireball och låta montera den på någon begagnad sako i 222 rem istället. Jag vill ha ett klass3 vapen för ripjakten och annan jakt där man inte behöver eller får använda ett klass 2 vapen. Hur skulle ni ha gjort? Slumpa bort bössan och låta slå om befintligt patronläge till 221 i en 222;a eller byta pipa och ta omaket med omsökning av licenser osv? ??? :-
Publicerat Januari 23, 200818 yr Jag skulle helt klart ha jagat reda på en Sako vixen i 222 och byggt om den till 221fireball med Borderpipan. Är själv sugen på ett sådant bygge men eftersom farsan kör hornet och jag också har en sådan så kommer jag att nöja mig med att byta pipa för att krympa träffbilderna på Brno:n så länge. Lycka till!
Publicerat Januari 23, 200818 yr Va är det för Ruger? Vem är det som gjort pipjobbet? Är det nånting du kan reklamera? Om lådan är riktad vid ompipningen så ligger nog felet annorstädes!
Publicerat Januari 23, 200818 yr fasen går det inte att få den bättre har du försökt allt. det vore synd och skam att sälja den när du lagt ut så mycket på den.
Publicerat Januari 26, 200818 yr Författare Stig sundberg bytte pipan. Bössan började ändå inte att skjuta så där riktigt bra. Matningen kärvade och hylsorna spände fast. Dessutom tog jag pipprofilen alldeles för tjock. Ja just det: Tändhattarna kröp ut en halv mm från tändhattsläget också. > Tog bössan till ny vapensmed som konstaterade att patronläget inte var som det skulle och att pipan satt löst . Efter att ha brotchat om läget och tagit ner pipprofilen en del så fick jag igen bössan men nu klickar den istället av någon anledning och den skjuter som en tändsticksask i bredd med allt jag stoppar i den. Däremot ligger träffläget på samma ställe. Nu har jag däremot ledsnat på att lägga ut massor med pengar på en pang som är dömd att misslyckas redan från början och som jag tappat förtroendet för. Läser man på utländska forum så står det ofta. "The only way to make a ruger k77 vhz 22H shoot well is to sell it and buy a Brno" Nu vill jag inte ha en brno heller utan en stadigare mekanism gjord för mera tryck och med ett bättre trycke än en brno, även om mekanismen är nästan en miniatyrmauser. Jag vet att den sista idioten inte är född än och att det säkerligen fötts några efter mig så jag skulle nog kunna kränga iväg bössan men jag får ju inte igen några pengar ändå och nu handlar det mera om att kunna ta det bakslaget och göra det bästa av det samt lära sig något på vägen. Pengarna som försvunnit ligger ju på fritidskontot och det är ju ganska rymligt. Många människor slänger iväg 30000 på några veckors utlandssemester och enda fysiska behållningen är en solbränna som är väck på en månad.