Publicerat Januari 24, 200818 yr Undrar om det är någon här som har några länkar till de fall där hundar tagits av örn?
Publicerat Januari 26, 200818 yr Kan fylla på med att det försvunnit tre taxar i karlsborg de tre senaste åren.. Två av ggr såg man både hund å örn! Därav den nya benämningen på tax: ÖRNGOTT
Publicerat Januari 27, 200818 yr Här är några spektakulära händelser: http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1...ousRenderType=2 http://www.kuriren.nu/nyheter/artikel.aspx?ArticleId=1407547 Finns fler artiklar. Inte alltid det skrivs heller. Vet om ett sådant fall i vinter gm en besiktningsman. Finns också fall där vuxna renar har angripits. Men det var ju hundar det gällde nu. Ha de´
Publicerat Januari 28, 200818 yr Min tyskterrier har ärr efter örnkontakt uppe på kalfjällen. Den gjorde tre försök att ta terriern men misslyckades. De var väl lättare att ta renkalvar änn något med huggtänder :- kan väl tilläggas att husse kom springande skjutande som värsta vildavästern desperado hundra meter därifrån. Mina vorstrar har dom aldrig ens provat att anfalla ;D
Publicerat Januari 28, 200818 yr Har inga länkar,men har själv sett örnar cirkla runt såväl tax som stövarvalp innan hundföraren kommit till undsättning ! I dessa fall var det havsörn.. Har oxå fått det berättat att en örn tog drevharen vid nåt annat tillfälle..
Publicerat Januari 28, 200818 yr hur är det nu, har man rätt att försvara sina djur mot rovdjursangrepp som varg o örn t.ex?
Publicerat Januari 28, 200818 yr Du har väl rätt å försvara dina hundar, jag sköt bara i luften och skulle inte vilja ha polisen med sina storstads veganer på mej om jag nu skulle bli tvungen att skjuta ett rovdjur som anföll mina hundar :- Så jag förstår dom som bara gräver ner dom vid en sådan olycka. Man jagas ju värre än värsta massmördaren även om man har lagen på sin sida. :-[
Publicerat Januari 28, 200818 yr ja det är knäppt system,.. Lindrigare straff för våldtäkt o mord typ än om man skjuter en fridlyst fågel.. Men det har blivit bättre regler för svenska jägarna tycker jag mig ha läst i tidningarna? Förut kunde man väl bara titta på när vargen åt upp hunden?
Publicerat Januari 29, 200818 yr Författare Tackar o bockar för bra tips och länkar! Håller även med,.. knäppt rättssystem i vårat land.