Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Länk till fall där örn tagit hundar?

Featured Replies

Publicerat

Undrar om det är någon här som har några länkar till de fall där hundar tagits av örn?

Publicerat

Här har du en länk

Publicerat

Kan fylla på med att det försvunnit tre taxar i karlsborg de tre senaste åren.. Två av ggr såg man både hund å örn!

Därav den nya benämningen på tax: ÖRNGOTT ;)

Publicerat

Min tyskterrier har ärr efter örnkontakt uppe på kalfjällen. Den gjorde tre försök att ta terriern men misslyckades. De var väl lättare att ta renkalvar änn något med huggtänder :- kan väl tilläggas att husse kom springande skjutande som värsta vildavästern desperado hundra meter därifrån. Mina vorstrar har dom aldrig ens provat att anfalla ;D

Publicerat

Har inga länkar,men har själv sett örnar cirkla runt såväl tax som stövarvalp innan hundföraren kommit till undsättning !

I dessa fall var det havsörn.. Har oxå fått det berättat att en örn tog drevharen vid nåt annat tillfälle.. :o

Publicerat

hur är det nu, har man rätt att försvara sina djur mot rovdjursangrepp som varg o örn t.ex?

Publicerat

Du har väl rätt å försvara dina hundar, jag sköt bara i luften och skulle inte vilja ha polisen med sina storstads veganer på mej om jag nu skulle bli tvungen att skjuta ett rovdjur som anföll mina hundar :-

Så jag förstår dom som bara gräver ner dom vid en sådan olycka. Man jagas ju värre än värsta massmördaren även om man har lagen på sin sida. :-[

Publicerat

ja det är knäppt system,.. Lindrigare straff för våldtäkt o mord typ än om man skjuter en fridlyst fågel.. Men det har blivit bättre regler för svenska jägarna tycker jag mig ha läst i tidningarna? Förut kunde man väl bara titta på när vargen åt upp hunden?

Publicerat
  • Författare

Tackar o bockar för bra tips och länkar!

Håller även med,.. knäppt rättssystem i vårat land.